Wednesday, March 3, 2010

Aiman demam

Tak penah Aiman demam sepanas ini. Even b4 this Aiman kena cucuk, bila balik rumah makan ubat.. ok je dia. Tak sampai demam pun. Tapi semalam, pas amik dia dari umah nanny.. bleh rasa yang badan dia panas. Pada awalnya rasa mcm biasa je.. tp bila maghrib tu, aku pegang dia, aku rasa seluruh badan dia panas. Terus siap2 pi klinik. Skali, klinik kanak2 yang direkemenkan oleh Yana tutup la pulak so aku pi je klinik biasa. Aiman baik... tak nangis pun. Siap dok sembang seorang diri lagi.. dahla klinik tu jenis bergema, satu klinik dengar suara dia. Bila jumpa doktor, doktor cakap2 ngan dia.. boleh lagi dia senyum2 n sembang ngan doktor. Doktor cakap demam Aiman agak panas... so dia kasi ubat yang masuk kot bontot. Alang2 dah jumpa doktor, mcm2 la aku tanya. Yela.. banyak sangat citer2 yang aku dengar pasal baby/budak kecik yang demam panas. Huhuhu... nauzubillah, janganla jadi yang buruk pada Aiman.

Balik rumah... aku lap2kan badan Aiman ngan tuala basah. Apa lagi pun yang boleh buat. Aiman minum susu.. then tido sementara aku... dok sebelah siapkan keje dari opis. almost kol 12 malam la jugak sampai siap keje. Hajat nak try utk berjaga, nak monitor suhu badan dia ngan lap2 badan Aiman... tapi...... ngan aku skali terlena. Tapi adala beberapa kali terjaga n betulkan tuala basah n rasa panas badan. Nila aku bangun around kol 5, aku rasa panas sangat... terus tak jadi tido. Dalam hati.... rasa macam menyesal sangat tido. Kalu apa2 jadi masa aku tido camner? Huhuhu..... Terus x tido samai skarang. Saat ini... Aiman tengah minum susu... dah tido pun. Kepala dia agak panas... tapi pipi, kaki, tangan... xsangat. Plan asal nak amik EL je esok, tp mak ckp, mak bleh jagakan Aiman pagi, aku amik half day leave petang je. Tapi.... nengokkan keadaan Aiman skarang... rasa macam xsampai hati nak tinggalkan dia. Rasa mcm nak tengok dia depan mata... sampaila dia dah baik/xpanas sangat. Tengokla camne nanti...

Sambil2 berjaga ni... sempat jugak aku amik beberapa keping gambar Aiman..

Bersembang dengan diri sendiri sambil main jari.. tengah plan nak masukkan jari dalam mulut la tuh...


Amboi... sempat lagi main kaki tuh... ni aksi kegemaranAiman yang terkini. Tarik jari kaki ngan tangan dia

Memula dah nak pejam mata... tapi bila nak amik gambar je, Aiman jaga balik. Macam tau2 je orang amik gambar dia

Tido dah.... tapi mulut ada lagi bunyi dia sembang2...

1 comment:

ummi mien said...

hehe...aku suka pic aiman yg last. cute sgt aksi tdo dia. aiman nye muka btol2 dh lain kan compare ms cinonet dulu.