Saturday, March 20, 2010

Aiman's day out

Aiman dah ready nak jalan-jalan...

Bosan dok umah.. Lama dah tak bawak Aiman jalan2... kebetulan plak ada Parenthood Expo kat Mid Valley.. Ajak Diana, Hanizah n K Milin, Diana je yang free. So kitorg bertiga.. gerak dari umah pun dah lewat, dalam kol 3 lebih. Sampai sana, lunch dulu. Memang nampak ramai yang datang midV sebab nak pi expo tu.. mana2 suma nampak orang bawak stroller dengan baby.. orang yang mengandung pun ramai.. Aku saja je pi, nak tengok plan2 takaful yang bagus untuk Aiman.. tak pun menda2 yang boleh or teknologi baru meransang baby. Hehehe.. saja je nak tengok2.. sebab aku tau mesti mahal punyala..

Masuk exhibition mall.. punyala ramai orang. Laluan kecik je, suma orang plak sibuk bawak stroller (termasuk la aku..). Asyik berlaga ngan orang je. Seb baik ada Diana, diala yang jaga Aiman di hujung lorong or tepi2 gerai sementara aku dok belek barang (belek je.. belinya tidak). Banyak la barang2 untuk baby.. tapi mahai cik oiii.. kita orang biasa.. ikut cara biasa je lah. Masa kecik2 dulu, takpe pun mak guna menda2 ni suma.. jadi gak manusia aku nieh. Antara barang2 nyer.. bebola yang letak dalam mesin masa basuh baju, fungsi xtra membersih. Pastu aku tengok tikar getah.. besar gak.. tapi harganya pun besar jugak! Cantik, memang warna2.. kiranya lebih merangsang otak baby la. Hmmm.. menarik.. tapi tengok.. n berlalu je la.

Then kat Karangkraf punya booth, aku beli buku panduan baby 0-6 tahun. Diana pun beli jugak satu buku, sebab total lebih Rm20, Aiman dapat satu sesi test photo shot untuk cover majalah Pa&Ma. Rasanya.. tak de peluang pun untuk dapat sebab Aiman reti meniarap je. Budak2 lain, penuh gaya. Tapi sajala.. abiskan masa, lagipun takde orang pun. Aku meniarapkan Aiman.. biasanya, kepala dia mesti akan terangkat.. tengok keliling2.. tp kali ni.. boleh pulak dia tunduk.. tengok tikar/tilam.. sambil jari dok korek2 tikar tu. Jenuh kitorg panggil dia suruh tengok depan. Dapatla 3-4 kali dia angkat kepala.. tapi kebanyakan masa.. dia tengok bawah je. Dan.. tikar yang Aiman dok minat sangat tu ialah tikar yang aku tengok mahal tadi tu! Hahaha... Aiman nak suruh beli ke? Emm... terpikir jugak macam nak beli, tapi tak yah la. Tak berbaloi... pakai je toto biasa.. warna warni jugak...

Then jalan2 lagi, kat satu booth tu, dia promote alat bantu minda.. dalam RM2k lebih jugakla. Beriya promoter tu promote, katanya banyak orang yang guna, anak boleh baca di umur 2 tahun.. huhuhu.. terkedu aku dengar. Memang budak skarang.. suma dah advance. 2 tahun dah boleh baca???? Dengar je la dia citer.. aku tak beli pun...

Last2.. lepas pusing2, aku cuma beli mainan baru untuk Aiman. Memang dah lama pun cari mainan yang boleh letak kat stroller n boleh gantung2. So aku belikan monyet berkaki tangan adjustable. Hahaha.. bleh ekjas panjang tangan n kaki... very colorfull, siap bunyi2 lagi...
Mainan baru...
Aiman sangat behave, tak nangis pun.. aku pun, tengok dia tak keruan, terus kasi susu, Diana pun rajin angkat dia skali skala. Balik umah, dah malam... Aiman's day out... =)
Dah penat main, dua2 terlentang...

No comments: