Friday, October 30, 2009

Malam semalam

Aiman dah 16 hari..
Semalam, sejam sekali Aiman bangun minum susu
Aku suspek mcm susu aku dah makin kurang
Huhuhu... servey2 jugak petua2 menambahkan susu badan
Pastu, dalam kol 5 pagi, aku bangun susukan Aiman, then tukar lampin
Dia berak.. n masa aku nak letak pampers yang baru
Dia berak lagi!!!
Siap terpercik kena tangan n kaki aku
Pampers yang baru kena (tak sempat bukak pun lagi), tilam Aiman pun kena
Then aku pun amikla lapik getah
Dalam hati ngomel sendiri "Padan muka, kan mak dah pesan tiap kali nak salin, letak lapik getah ni"
Pastu.. aku letak lapik getah kat sebelah, nak alihkan Aiman
Sekali.. dia kencing pulak!!!
Cantik je dia kencing landing kat lapik getah tu
Adalah terlebih skit kena cadar
Waaa.. aku dah ngantuk
Kemas ala kadar.. lapik towel atas cadar yang kena
Turunkan tilam Aiman yang lain dari playpen dia
Sambung tido balik...
So.. next time ingat ya..
Peraturan salin lampin :
1. Lapik ngan lapik getah
2. Jangan biarkan baby dalam keadaan terdedah
3. Sentiasa letakkan lampin untuk tutup baby terutama masa nak tukar lampin lama and baru
=) =) =)

No comments: