Thursday, October 3, 2013

Nak naik aeroplane..

Aduh..nape ntah Aiman 2-3 hari ni sibuk ajak naik aeroplane. Especially bila nak suruh tido.. aiman akan cakap.. ok..esok nak naik aeroplane ni.. semalam..sebelum tido pun cakap lagi.. bila aku ckp mana ada..tiket pun xde.. dia mcm blur2 xpaham sangat tiket tu apa. Pagi ni bangun.. aku kat bawah.. aiman nampak aku.. dia cakap..
Aiman : ibu.. jom.. siap.. kita nak naik aeroplane dah ni
Ibu : eh..mana ada.. kan kita xde tiket..
Aiman : ibu beli la tiket..
Ibu : aiman.. nak naik aeroplane tu mahal.. kena ada duit banyak..
Aiman : kita amik duit ayah banyak.. boleh beli tiket ( sambil tunjuk kat balang duit syiling en suami)
Ibu : aiman.. kita kena ada 10 balang tau.. penuh.. 10 bekas duit ni.. baru boleh beli tiket. Itupun kalu cukupla..

Aku masuk toilet.. dengar aiman bawak turun bekas tu dari rak.. then dengar dia kira.. 1, 2, 3, ... 9, 10.. 

Aiman : ibu.. dah cukup sepuluh.. dah boleh beli tiket..
Ibu : Arggghhh.... aiman.. x cukup.. nak kena ada 10 la.. lambat lg ni kita boleh naik aeroplane..

Aku terus sambung buat keje.. aiman plaka sambung tgk tv.. aku dah siap.. pakai tudung..aiman ckp lagi.. ok jom.. naik aeroplane.. aduh.. aku ckp balik xde..nak pegi keje.. tiket xde.. kena ada duit byk.. banyak sangat baru boleh beli..

Sampai rumah tokwan.. aiman xmo turun.. katanya nak pegi kedai beli tikat.. hahaha.. sebut tiket pun xbetul.. lama gak pujuk.. masam betul muka.. xpuas hati nak jugak naik aeroplane.. ingat senang ke nak naik aeroplane ni? Rupanya semalam kat rumah tok wan pun dia ckp kat tokwan 'aiman nak naik aeroplane lg 2 hari..' Hahaha.. pandai2 je kan.. orang dulu.. pegi haji baru dapat naik aeroplane.. dah cemana aiman.. dah bgtau pasal kek birthday.. or nak balik rumah nenek esok.. tetap ingat nak naik aeroplane.. kena cari menda lain untuk buat dia lupa.. baru 2x naik aeroplane.. dah asyik teringat2.. bahaya betul.. hihi..


Sent from Samsung Mobile

No comments: