Friday, October 11, 2013

Mood cuti melanda..

Raya haji!!! memang selalunya aku akan cuba sedaya upaya untuk balik kampung aku plak.. hehe..
Tp selalunya sebab aku suka sangat nak balik lama2.. en suami plak bila akhir2 tahun ni cuti dah tak banyak.. makanya.. aku balik la ngan mak n ayah.. tahun ni pun gitu jugak.. raya hari selasa.. tengah minggu.. en suami dah xde cuti.. so aku balik je la ngan mak.. seminggu!!!! wahhh.. sangat seronok.. bila apply leave and bagitau bos.. bos kata.. 'ok.. tp bawak balik laptop tau..'. Xde la nama cuti sangat bila dah bawak balik laptop tu kan.. tp xpe.. bawak balik laptop, kalu internet xde.. xguna jugak! hahahaha.. kang rumah mak tok mmg xde internet.. maybe kalu nak guna.. kena pegi rumah maktih kot. aku sangatla malas nak buat keje.. jangan kata time cuti next week.. hari ni pun dah malas nak wat keje.. kepala mcm dah xleh nak pikir nak buat apa keje..

Aku arrange small birthday party aiman.. maybe hari raya kot sebab kalu hari isnin tu adilah xsampai lagi.. mak tih orderkan kek mickey mouse.. nanti tengok cemana kek dari sp plak.. aritu kek batu pahat sedap.. skang ni.. aku dilanda demam drama melayu. memang sangatla klise drama2 melayu lately.. iaitu kisah kawin paksa.. pastu adala girlfriend lama.. xpun cinta adik.. kawin abang.. baru perasan.. skang citer Jodoh amenda tu.. bleh plak lupa tajuk time nak tulis ni. Cinta adik.. kawin abang.. sblm ni citer hari jumaat tu.. tizz ngan izzue tu.. cinta abang.. kawin adik.. pastu sebelum tu ada gak.. kat tv3 petang2.. cinta kakak.. kakak lari, kawin adik. arghhh.. suma pun sama.. pastu kisah kawin paksa.. then bercinta lepas kawin. hmm.. bagus jugak.. kan elok bercinta lepas kawin dari kisah bercinta sebelum kawin pastu tergedik2 berlakon kalah orang dah kawin.. memberi contoh yang sangat tak elok. tapi.. xleh ke buat drama yang lain sikit.. kekadang aku suka tengok drama tv9 or tv1.. kisah2 yang lebih normal n sangatla x bergantung pada novel2. cakap macam2.. tapi aku tengok jugak kan.. hihi.. cerita Mr Arrogant.. owh.. sangat aku suka.. rasa mcm lagi suka dari Adam & Hawa.. so far orang jahat xjadi sangat jahat lagi.. lelaki yang cool n berlagak n ego.. tapi sebenarnya sangatla mengambil berat n bertanggungjawab. Dah lama xde perasaan tengok drama yang tak sabar nak tengok episod sebelumnya. rasa mcm sangat lambat cerita ni.. hahaha.. 1 episod = 1 or 2 hari.. dah mcm drama filipina plak..

Next week balik kampung.. syok sebab tak yah kalut2 kerja.. kerja rumah.. kesian en suami kena tinggal seminggu.. semalam dah kuar shopping makanan2 kering untuk en suami.. apapun.. dah en suami izinkan.. balik je la kan.. dah kawin n keje ni, bukan senang nak balik kampung lama2.. patutnya pas balik dari kampung, aku kena pegi bintulu. tapi pagi tadi bos kasi ayat.. 'nanti u arrangela flight n hotel pegi bintulu tu.. kalu u nak pegi lah..'. KALU NAK PEGI??? of coz la aku malas nak pegi kan.. hahahaha... hmmm.. xpe.. tunggu sampai next week pas raya.. kalu rasa malas.. biar je la budak2 service tu pegi sendiri. Bintulu tu satu hal.. tempat aku nak pegi tu plak.. 67 km dari bandar bintulu!!! Fuhh.. jauhnyer rasa kalu lalu kot kebun kelapa sawit.. mcm skang ni dah 75% xmo pegi je.. hahahaha... ok, we'll see how it goes..  sabo je la radio pasang lagu raya.. yey.. maktok pun dah siapkan daun palas untuk raya nanti!!!

No comments: