Saturday, October 19, 2013

'BUKAN!!!'

BUKAN!!!!
Ni adalah perkataan penuh amni yg terbaru. Amni boleh la cakap.. tp sebut yg belakang2 je.. macam.. 
Ni.. kan.. si.. = amNI maKAN naSi
Semalam masa dinner.. amni dtg kat aku.. katanya tuh (jatuh).. soh aku sapu kakinya.. aku ingat kat jari.. so aku usap2la jari kaki.. pastu dia jerit.. 'BUKAN!!!'.. pastu tunjuk lutut.. hahaha.. sumorg gelak n very surprised perkataan penuh kuar dari amni..

Tadi..dalam kereta... amni sebut.. bu, xxx (ibu.. amenda ntah dia sebut aku xdpt tangkap) sambil tunjuk luar keta. Aku pun iyakan la.. "haah.. tu rumah.. " sekali amni reply.. "Bukan.. ta.." Hahaha.. owh... kereta rupanya.. konfemla pasni lg byk peel bila dah pandai sebut bukan...

Aiman plak.. mana dapat ntah.. skang suka mulakan ayat dengan 'ni ha..' Mcm tetiba nak bercerita.. dia cakap.. 'Ni ha aiman bawak basikal tadi..' Pastu beberapa ayat lepas tu.. kuar lagi 'ni ha'.. macam2.. makin pandai n petah bercakap.. sampaikan time travel balik kampung.. nak caepat2 sampai destinasi sebab suma pun dah penat layan aiman cakap.. hihihi.. biasala budak2 kan.. yang penting.. alhamdulillah sihat sentiasa..



Sent from Samsung Mobile

No comments: