Wednesday, September 18, 2013

~offline~

Henponku ada problem charging..
Sebenarnya memang mcm perasan lately.. bila charge tu.. lamanyer la nak penuh full bar..
Kalu kat opis, charging sambil guna phone mcm whatsapp ke.. fb ke.. bukannya bertambah percentage charging.. lagi berkurang ada..
Pelik jugak tp bila jadi gitu.. aku assume mcm sbb banyak sangat application yg running time charging n sebab nak charge cepat.. so aku off phone..
Ahad malam charge dari tengah malam, 4%.. sampai pagi pun remain 4%.. ingatkan mcm cable tak masuk betul sebab tu x naik2 pun..
Isnin malam.. charge lagi.. start dengan 13%.. bangun pagi pun sama jugak..
Pelik ni... then aku guna whatsapp pagi tu.. sambil charge.. taip xsampai 20 msg.. xsampai 10 minit.. dari 13% terus jadi 10%!!!
Xleh jadi ni.. so terusla tengahari tu.. lepas hantar tender kat bangsar.. aku pegi samsung service center kat tepi federal highway row Avon tu.
First time datang sini.. sebelum ni member2 ramai dah hantar repair henpon..
Ila pun penah ada masalah yang sama ngan aku.. katanya ada parts kat tempat connect to charger tu kena ganti..
Tunggu kurang dari 30 minit.. adala dalam 10 orang sebelum aku..
Bila tunjuk phone.. terus dia amik.. tak sempat nak notify sesapa kecuali en suami..
Pagi tu memang dah siap2 amik phone mak.. pinjam sementara hp dibaiki..
Sekali bukak.. aduh.. sim card aku kecik plak.. tak leh masuk!
Even letak sim card kat cip dia pun.. xleh read jugak..
So untuk 3 hari ni.. terpaksa la diam2.. xde sapa la boleh kontek aku..
Pelik jugak hidup di zaman dulu2 balik..
Skang kat suma communication thru fb, whasapp.. so aku sendiri jadi mcm pelik bila nak communicate kena msg.. tekan keypad beberapa kali untuk huruf yg kita nak tu kuar.. hahahaha...
Apapun.. syok jugak.. xde la ralit sangat dengan hp kan.. tp still kekadang tu mcm pelik sebab rasa nak tengok phone..
Harap2 esok dah siap n boleh amik secepat mungkin..
I'm waiting for a super duper urgent call next week..

** weaning off bf mission complete.. gambar dalam phone so dah dapat phone baru bleh post..

No comments: