Monday, September 30, 2013

Ibu meroyan mainan..

Lama dah rasanya xbeli mainan untuk Aiman n Amni.. hehe.. ye ke? kebetulan aritu.. cari mainan untuk kasi Nuha n Furqan.. belikan satu set masak2 untuk Amni.. Amni la sangatkan.. Aiman pun sama beriya.. Al kisah asalnya.. kat rumah ada 2 teko.. tapi satu dah hilang sebelah.. makanya ada 1 je teko n sangatla suka berebut diorg ni. So aku janji kat Aiman akan belikan teko baru supaya dia beralah n kasi kat Amni. Aiman ok la skang.. dah boleh pujuk elok2 untuk beralah ngan Amni tapi.. dengan tukar ke benda lain. Tapi.. sebelum bersetuju tu, dalam proses nak nego or sebelum nego tu.. konfem amni dah kena ketuk dulu time berebut tu. So balik tu.. aiman seronok la dapat teko baru.. amni meraung xmo teko lama.. nak teko baru jugak.. huhuhu.. apa2pun.. skang suma kena beli 2.. samada mainan lelaki or pompuan.. tp lama2 tu bolehla main sesama..
 


 Last week khamis - sabtu ada Mattel Warehouse.. Hanisah la ni rajin bagitau.. memang tiap2 tahun aku pegi tp kalu xtahu.. xde la pegi kan. Bila dah tahu tu.. rasa xnak pegi.. lagipun malas nak rush lunch time utk pegi sana. Tapi.. sepanjang pagi kat opis, asyik teringat n teringat je.. bila lunch, cakap kat kak milin.. terus kak milin nak pegi jugak. Serta merta keluar pegi sana. Memang ramai orang.. first day.. lunch time plak tu. Tp xramai pilih barang.. ramai beratur. Dekat sejam lebih gak kitorg beratur.. huhu.. sambil beratur.. tengok lagi nak yang mana.. pastu kejap2 kitorg gilir2 jaga barang n pi pusing lagi tengok mainan apa2 yg berkenan. Memula aku amik banyak.. tp sepanjang masa beratur tu.. dapat berfikir dengan baik n kurangkan mainan2 yg rasanya xperlu la banyak sangat kot. Pastu amik pesanan untuk kawan2 dr group whatsapp.. haha.. seronok shopping utk orang.. dapat kurangkan beli untuk diri sendiri.. so ni yang aku beli untuk aiman n amni. sbb skali ngan track ni dia kasi 1 kereta je.. aku beli kereta kecik ada 3 bijik rm10 yang dijual jugak. Siap beli truck untuk letak keta ni lagi.. but until now.. suma mainan ni still dalam bonet kereta. xleh nak bawak turun suma.. nanti aiman terus nak bukak. macam nak tunggu birthday aiman yang ke 4 ni.. hmm.. lagi 2 minggu je.. betul2 sehari sebelum raya haji..
Track ni RM40 sekotak.. barbie doll kecik ni RM5 satu.. ada suma princess disney.. giler berebut macam piranha.. pekerja tu dia bukak sekotak.. sekotak. so masa dia nak bukak kotak tu suma dah berebut2 bersedia nak grab je patung2 ni.. aku dapat 4 jenis princess yang berbeza. bleh la kasi aqilah.. nuha punya ada tapi tak sempat kasi kat mak untuk kirim ke nisah. Then gambar kanan bawah tu kereta kecik yg rm10 ada 3 kereta. belakang tu truck and train Cars.. ni aku xbeli tp harga samada RM25 or RM35.. lebih kurang la..
 
 Kak milin berposing ngan mainan yang dibeli. Barbie doll murah.. tapi aku xbeli pun untuk Amni. Sebab kalu beli, kang berebut plak ngan Aiman. Xpela.. lagipun Amni dah dapat doll baru dari makteh sempena birthday aritu. Jeles tengok orang yang datang awal borong banyak giler barang2 best yg time aku datang dah xde.. okla kan.. agaknya kalu menda tu ada lagi.. mau aku plak yg berbelanja beratus2.. dia dah tolong aku eliminatekan mainan2 yang tak penting.. ngeh.. ngeh.. ngeh.. sangat melampau beratur panjang.. kol 3.30 petang baru sampai opis.. benti petronas beli roti je buat lunch..
Mode meroyan beli mainan bersambung bila petang tu pegi tapau nasi ayam yg berdepan ngan kedai serbaguna ni. Besar giler bola dia.. bola kat rumah suma dah kecut.. and aku memang ada janji ngan Aiman nak belikan bola. Kebetulan plak bola ni murah.. RM5.90 je.. apalagi.. dapatla sorang satu..
 
Weekend baru ni pegi Lost World Of Tambun.. lalu kat gift shop dia.. banyak soft toy menarik bentuk2 binatang ni.. tapi melintas kawasan tu dengan lajunya.. bertahan untuk tidak membeli dah.. sebab yang kat bonet keta pun xkuar lagi..

No comments: