Monday, March 19, 2012

Supplement

Hidup skarang ni banyak utamakan Aiman n Amni. Cari vitamin untuk Aiman, beli makanan yg berkhasiat, segala2 yg terbaik la untuk diorg. Kalu makanan pun, asal anak2 cukup makan, kita makan sikit pun xpe. Selain sebab malas nak masak lagi, alasan lain ialah boleh diet. Tapi, bila camni, aku sampai terlupa untuk kesihatan sendiri. Diri dah makin tua, sementara masih sihat, better cari dulu supplement supaya dapat kekal sihat, insyaAllah..

Rasanya yang paling selalu aku abaikan ialah vitamin n zat2 makanan yang cukup. Apa yg nampak sedap main makan je, xkira dah cukup ke x vitamin, kalsium etc. Even ada jugakla anlene, pil B complex, vitamin C dan kalsium, mmg boleh kata jarangla sangat nak makan. Selalu hold dan hold dan akhirnya xmakan.

Maka.. Dengan ini, aku berazam untuk mendapatkan vitamin yang secukupnya untuk diri sendiri. Banyak dengar cerita pasal shaklee, aku pun bukan jenis yang rajin nak pi jalan2 lama2 kat farmasi mengadap rak vitamin tu. Kebetulan jugak, nisah pun ada pakai 2-2 ni. Katanya susu pun bertambah. So bolehla try jugak. Jus ni plak aku jumpa kat kedai jual kurma & barang2 arab. Katanya bagus untuk menambah tenaga, sesuai utk preggie n bf mom, tambah darah, kurangkan stress bagai. Ni dah botol ke 2 aku, tiap2 pagi aku bancuh ngan satu bekas air. Lepas hari2 minum, aku pun mcm boleh rasa supply susu yang konsisten hari2. Even xde la banyak giler kan, tp at least bekalan tu konsisten.

Moga makin sihatla lepas ni. X malas2 makan vitamin jugak. Tinggal kat opis sebab hari2 asyik mengadap, baru x lupa nak makan! InsyaAllah...

No comments: