Wednesday, February 15, 2012

Aiman is 28 months!

My little cute n sweet son is 28 months already!! Hadoi yai.. Sangat pening nak melayan kerenah dia. Macam2 idea yang tak terjangkau pemikiran aku. Cakap pun dah makin lancar skarang. Kadang2 kelakar dengan susunan ayat yang dibuat. Kalu tengok gambar2 kat buku, mcm dia pulak yang ajar kita bila dia xsetuju apa yg kita ajar. Nak ajar 'duckling' xkan berjaya sebab Aiman akan sentiasa kata 'duck'.

Bab x ikut cakap bila aku marah sebab dia buat menda yg xboleh, lagi la. Memang suka agaknya tengok aku terjerit2. Sampaikan skarang dah sampai tahap kena pukul or kurung dalam bilik kejap. Sebab Aiman reti bukak pintu bilik sendiri, takutla jugak dia sekejap kan.. pastu keluar sendiri nangis2. Bila wat camni, kalu dia buat salah, aku ugut nak kurung, terus bertempiaran lari takut nak kena kurung. Tapi.. Lepas tu buat balik! Hadoi... Memang susah nak ajar anak. Tapi aku berdoa sangat, biarla masa kecik2 ni nakal sikit xpe, jangan besar2 nanti nakal.. Lg susah nak bentuk/ajar.

Macam2 lg perkembangan Aiman ni, sampaikan xleh nak ingat bila nak tulis cenggini. Apapun.. Moga Aiman membesar bak juara dan muslim yang soleh. Rajin jaga Amni tau, jangan kedekut sangat barang sendiri.. kena belajar kongsi ngan orang lain. Sayang Aiman!

No comments: