Friday, February 17, 2012

Aiman, Amni dan.... fish???

Aku tengah solat maghrib, tetiba dengar bunyi macam Aiman menjerit nangis mengada. Lama skit, tetiba muncul depan aku yg tengah berdiri.. pastu suakan pinggan berisi ikan yang dah dikunyitkan dalam peti ais. Pastu cakap kat aku.. 'Fish gigit.. Fish gigit..' Seketika la jugak Aiman cakap, nak kasi jugak fish tu kat aku. Aku ni, dalam hati doa supaya Aiman angkat fish tu letak atas sejadah. Bila tgk aku xrespon, dia pun berlalu, letak fish kat tepi. Sepanjang aku nak abis solat tu, sempat jugakla beberapa biji kereta dah masuk dalam pinggan fish. Lepas aku siap, terus Aiman tinggalkan fish kat lantai, pegi tengok buku2 plak.

Suka sangat buka fridge, mujur jugakla dalam fridge tu xde banyak barang. Paling suka jilat kicap. Kekadang tu sampai bersihla bahagian atas botol kicap dicalitnya. Coklat, calcium, vitagen, mmg xleh letak depan2. Suma dah pandai bukak sendiri. Bila dah bukak tu.. Abisla tumpah satu rumah. Ada x agaknya jual mangga peti ais macam mangga yang orang selalu letak kat tepon rumah tu? Hehe..

1 comment:

sayahappyslalu said...

Beli lock kat ikea.. Saya buat gitu kat tv cabinet.. Lock xbagi haikal bukak..