Tuesday, November 29, 2011

Aiman kelakar..

#1
Aku tgh kasi Amni minum susu then Aiman jumpa botol susu yg biasa aku guna untuk pam. Then beriya2 soh aku pam. Bila aku buat2 letak pam kat breast, then Aiman pun cakap 'ibu pam. Nanti bunyi phoot phoot..' Hahaha.. Phoot2 tu memang sebijik sama ngan bunyi pam aku..

#2
Aiman suka tarik rambut Amni ngan gigit kuku sendiri. Selalu kitorg tegurla cakap jangan gigit kuku.. jangan tarik rambut. Seminggu dua ni Amni dah stat masukkan tangan dalam mulut. Kekadang tu isap lengan baju. Bila Aiman tengok, terus tarik tangan Amni keluar dr mulut sambil cakap jangan gigit. Biasa pulak, Amni ni sebelah masak mulut sambil sebelah lagi garu kepala. Dah 2-2 tangan kena tarik letak bawah oleh Aiman sambil cakap jugak jangan tarik rambut.. jangan gigit.. Adoila, aku sendiri xtau nak cakap sb kalu kata xpe kat Aiman, nanti dia ingat dia pun boeh buat yg sama jugak.

#3
Aiman masih lg belajar bercakap. Pelat memang konfem ada. Susunan ayat pun tunggang langgang. Macam :
- nak dukung ibu.. Pttnya nak ibu dukung. Terbalik disebutnya
- satu lg ni aku xingat dah exact ayat tp contoh perkataan macam 'buatkan'.. Aiman akan cakap 'kan buat'.. Tp xsuma, kadang2 je akan kuar ayat istimewa ni.

#4
Bila ajuk orang solat kan, mesti bila time duduk or baca doa, dia buat mulut macam kumat kamit. Sebab tak tau nak baca apa, janji mulut gerak2.. jadila..

#5
Bila buat kesalahan terutamanya yg melibatkan Amni, mesti Aiman akan berdiri tegak, mata xpandang kita or Amni yg tengah nangis, pastu buat muka pandangan xtahu apa2. Eiiii.. Kita ni dahla geram sebab dia buat adik, tp bila buat muka comel xtahu apa2 tu, terus xjadi marah.

Makin besar ni, makin macam2 akal fikiran. Okla.. Janji berkembang. Jangan berkembang ke arah yg salah sudah. Moga Allah jauhkan segala yg buruk n x elok..

** today will be a hard day. First time handle FAT, xstat lagi pun dah rasa macam tunggang langgang byk menda xsetel. Nak kena masuk opis super duper awal utk print doc sb lupa nak buat. Then rush pegi kelang plak, sb stat kol 9. Seb baik malam tadi budak2 ni suma beri kerjasama tido awal n xbanyak kerenah. Skang tengah pam, n xtaula mana aku nak pam nanti kat area fabrication yard tu.... Moga Allah permudahkan suma..
Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

No comments: