Saturday, November 19, 2011

4 x RM5 = RM15

Semalam pegi Parenthood Expo kat mid valley.. lamanyerla tak shopping..
Orang ramai la jugak tapi bolehla jalan2 n tengok barang.. siap bawak stroller lagi..
Alkisahnya, aku tengah beratur nak bayar beli barang kat kedai apa ntah.. one of kedai yang support bf ni la..
Penjualnye tulis kat resit every single barang yang kita beli, so sementara tunggu turn aku, aku tengokla penjual ni tulis kat resit barang yang orang sebelum aku beli

Quantity : 4
Unit price : RM5
Total price : RM15

Aku cam pelik.. eh, budak ni salah kira ke? Orang yang beli barang tu pun relex je tengok resit tu. Aku dok pk dalam hati.. nak tegur ke.. nak biar.. nak tegur ke.. nak biar.. sampaila masa akak yang beli tu kasi duit kat penjual tu, aku pun tegur la...

"Eh.. yang ni, 4 x RM5 bukan RM20 ke?"
Penjual tu cakap.. yang ni beli 3 percuma 1 kak.....

Huhu.. malunyer.. rasa nak lari terus. Mesti akak yang beli tu pun bengang je ngan aku.. Agaknya dia ingat aku tak puas ati sebab penjual tu salah kira..
Cover balik lah...

"Ooo.. free satu. Sarung kaki ada? (yang akak tu beli sarung tangan) "
Penjual.. ada, sarung kaki pun beli 3 percuma 1 jugak.. harga sama..
"Kat sana eh.. emmm.. bayar yang ni dulu lah, nanti pegi tengok.."

Hua hua hua... konfem la akak yang beli tu tak percaya n tahu aku cover je
Malunyerrrrrrrr... pas bayar, terus blah, takde nyer nak tengok sarung kaki....

~ ok la jugak bawak Aiman, takde merengek.. even aku sibuk jalan2, dia pun takde mintak nak apa2. Ikut je.. terkejut kot tengok ramai sangat orang. Pastu makan banyak giler kat Nandos ngan dalam keta, terus tido sampai ke maghrib... penat sangat la tu..

No comments: