Thursday, October 13, 2011

Pagi yang haru lagi biru..

Adoila.. Kelam kabut aku pagi nieh.

- Aiman bangun awal dari sepatutnya. Nampak pulak en suami nak pi keje. Dah meraung2 nangis nak ikut dan lagi kuat meraung bila kena tinggal n dengar bunyi motor.

- Amni pun bangun jugak. Nak susu.. Seb baik Aiman dah diam bila kasi hp tgk video ABC. So dapatla Amni minum susu dengan tenang.

- Mandi macam kambing, cepat2 sambil pasang telinga kot Amni nangis.

- Tengah goreng ikan bekal Aiman, Aiman kencing pulak kat tangga. Bawak masuk mandi, aku turun bawah tgk ikan. Sekali boleh pulak Aiman kuar balik n landing atas katil. Abis cadar n toto kena kencing kat seluar Aiman. Huhuhu..

- Mandikan Aiman + tgkkan ikan goreng + mop lantai + basuh toto.. dan tambah lagi, Amni nangis pulak. Terpaksa korbankan Amni, kesian kena nangis lama sikit.

- Dah siap masuk keta suma, dah kunci pagar, handbag pulak tertinggal dalam rumah. Seb baik hp ada dalam poket. X larat dah nak masuk rumah amik, lagipun xberani nak tinggal Aiman n Amni dalam keta, luar pagar rumah plak tu.

- Sampai kat simpang nak ke rumah tokwan, Aiman dah meraung xnak pegi rumah tokwan. Skang dah tahu jalan, siap suruh masuk simpang yg menjauhi rumah tokwan lagi. Kalu masuk simpang lain, makin kuatla nangisnyer.

- Seb baikla Amni nyenyak je tido kat belakang. Kalu macam semalam, Aiman nangis xnak turun, Amni pun nangis jugak nak suruh pegang. Riuh rendah dalam keta dua-dua nangis.

Hmmm.. Memang skarang kalu nak buat apa2, ada masa lapang je terus kena buat. Xleh tangguh2.. Kalu dapat hari yang smooth je, kira tu rahmatla, tapi hari smooth ni hanyalah kebetulan. Kenyataannya, macam kat atas ni la. Apapun, ada 2 anak ni adalah rahmat yang terbesar and I'm enjoying this 'haru lagi biru' moment.. =)
Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

ummi mien said...

wei haru biru ko nyempat lg update blog ye.

mira edora said...

Haha.. Masa aku tulis ni sambil pam susu. Aiman dah hantar rumah pengasuh, Amni plak beradu. Hehehe..
Ko camne Mien.. Ok? Ko pun kira antara penguat semangat aku bila aku rasa cam haru biru. Dok ingat ko n other few friends yang ada anak 2 tp boleh survive dengan jayanya!

~Mommy ZuE~ said...

Haha aku plak kdg2 je jd camtu tak tercontrol.. Most of d time ok la.. Cume dh start keje ni mmg penat laa huhu.. Tp aku Kalo Azim nangis, aku cpt2 diamkan die dlu sbb Kalo dh jd kuat, muiz pon ikot sama nangis.. Mmg haruuu ms tu haha