Wednesday, July 20, 2011

Student lagi? Tak kawin lagi?

Harini lunch kat kedai nasi padang depan Sogo..
Biasala lunch, ramai orang, meja pun kongsi2...
Aku berdua ngan Wani je.. then sorang pakcik tumpang satu meja ngan kitorg..
Memula diam je, then dia tanya..
Korang ni student lagi?
Ehem.. ehem.. kembang rasanya nampak muda..
Then cakapla kitorg dah keje, pastu citer2 skit keje kat mana.. nape datang kl..
Pastu pakcik tu cakap, dia dah pencen, umur 66 tahun
Wani tegur kata dia nampak muda..
Pastu dia kasila tips.. selalu selawat, berzikir.. then bangun sembahyang tahajjud..
Maka hati akan tenang.. hidup pun senang..
Pastu dia pesan..
Kamu kat kl ni.. baik2.. jangan ikut kawan2 yang tak menentu..
Kalu nak cari suami.. tengok dulu betul2.. kenal dulu..
Aku pun cakap.. pakcik, saya dah ada anak dah pun..
Yang no 2 pun dalam perut ni..
Memang dia tak perasan pun sebab dari mula dia datang, aku dah duduk..
Owh.. ye ke.. kalu camtu, jaga suami dan anak baik2...
Hehehehe... kesimpulannya..
Even umur nak masuk 30 tahun depan (skarang aku masih 28 tau..)
Orang still boleh anggap aku student.. tak kawin lagi.. tak de anak...
Hua hua hua... takde la aku nampak tua sangat kan..
=) =) =) =)
Kembang rasanya.. moga aku sentiasa awet muda ye...

3 comments:

rina said...

oit mira..mkn area sogo tak bgtau :P ..mmg ko nmpk mude pon..bdn maintain je cam time study dl..uhuk jeles aku

chur said...

hahhaa....kembang semangkuk lah ye kau.rina keje kat maybank tingkat bape??

mira edora said...

haha.. memang kembang.. dari badan slim terus terlebih beberapa inchi kejap. aku tak tau plak ko kat situ.. next time kalu aku pi lagi.. aku roger ko. tp sure paling cepat pun 3 bulan dari skarang! hehee.. 1 bulan posa.. 2 bulan pantang bersalin