Saturday, July 9, 2011

Jem Kepalaku..

Aiman demam.. dah seminggu lebih rasanya.. since b4 pegi Kuantan lagi..
Hari pi Kuantan tu dah ok, tapi agaknya sebab banyak mandi laut, mandi kolam then tido plak bilik beraircond (tu pun aku dah off aircond, pakai fan je)..
So demam dia datang balik..
Hari selasa pi hospital, tinggi gak demam Aiman, doctor advise tahan kat wad sampai tak demam dah..
Tp bila kuar result darah, takde denggi or apa2.. so aku pun decide tak admit la Aiman
Entahla.. kesian tengok tangan masih berplaster masa amik darah, kang admit, dah kena masukkan jarum lagi..
Skarang pun Aiman dah makin besar, manala nak dok diam.. so aku nak try jaga Aiman dulu..
Kalu masih demam, baru nak tahan kat wad... at least luka amik darah tu pun dah baik sikit..
Rabu aku cuti jaga Aiman, khamis mak dah balik kl, so mak jaga pagi sebab aku pi checkup kat kk..
Alhadulillah la.. demam Aiman dah kebah, cuma hingus je mengalir tak henti2..
Yang menjem kan kepala otak aku skarang ni.. Aiman tak mo makan..
Tak mo makan langsung!!!! Suma tolak ke tepi.. aku kasi pinggan soh makan sendiri pun.. dia tolak pinggan tu ke tepi..
Kalu dulu, bukan main suka lagi sebab boleh makan sendiri..
Abis idea dah ni.. tapi minum banyak la..
And bila lapar.. barula makan, tu pun setakat 2-3 sudu nasi je.. =(
Risau tol.. sebab Aiman bukan baring tak larat.. aktif jugak tp lebih banyak mengada la skarang.. asyik nak berdukung je..
Hmmm.. nak kena cari vitamin tambah selera untuk Aiman.. maybe jugak kurang makan sebab dia sakit tekak, tapi mcm dah lama je.. takkan takde rasa nak makan langsung?
Adoi.. jem.. jem.. cepatla baik Aiman..
Everytime Aiman tido.. aku akan sentiasa berharap bila dia bangun, dia akan ok macam biasa n makan banyak n xde dah hingus meleleh2...

No comments: