Thursday, December 23, 2010

Masterchef Finale USA

Aku tengah tengok Masterchef Finale..
Sebenarnya dari last week lg dah mula tgk episod akhir ni kat you tube
Tapi memang syok n xcited tengok lg malam ni kat tv
Davis vs Withney
Dari awal lagi aku mmg suka Withney.. N rasa David sangat berlagak
Tapi sebenarnya yg paling aku suka ialah Sharone
Bila tengok second time.. Tetiba mcm terperasan yg Whitney ni byk bernasib baik
Aku rasa dia sgt bernasib baik sebab byk kali dia masak last minit tp berjaya masak dgn baik, cukup masak and of course judge kata sedap
Mcm wat cheese cake, patutnya (judge yg kata), masa yg ada kek xsempat kembang, tp jadi elok
Then last minit jugak, telur dia pecah, wat balik dlm beberapa saat yg terakhir.. Jadi gak ngan elok
Then masa final, ayam jatuh pulak.. Dia goreng balik ayam dlm masa 7 minit je n ayam tu masak..
Masa lawan ngan Sharone, soufle (mcm salah je eja.. Belasah je la) dia pun last minit giler tp berjaya buat dia menang
Hmmmm.. Hehehehe.. Tulis macam xsuka Withney je..
Tp aku suka dia menang sb David tu over confident sangat..
Apapun, doirg menang xde kasi aku kaya pun
Hehehe.. So skang sambung tengok Masterchef Junior Australia plak
Sangat kagum budak2 ni kecik2 lagi dah pandai masak
Siap ngan hiasan lagi..
Kalaula aku pun boleh masak sedap with great presentation cam diorg..
Berangan je lah...

No comments: