Thursday, May 13, 2010

Solid food

Aiman dah nak masuk 7 bulan
Aku hanya sempat nak mula kasi solid food kat Aiman 2 hari lepas
Memula tu tangguh sb nak wat kajian dulu
Nak cari info2 kat internet etc
Then, delay sb nak pi beli beras untuk Aiman
Konon baca kat internet, beras perang ok, so plan nak belila beras perang
B4 kuar dah ingat nak beli, sampai Giant, mesti lupa nak beli
Last2.. mak yang pi belikan
Then, aku plak tak sihat, masak untuk makanan sendiri pun tak, apatah lagi nak masak untuk Aiman
Last2 lagi skali.. mak yang masakkan dulu
First try 2 hari lepas, terbubuh air banyak
Dari solid food, dah jadi liquid food
Tumpah kat baju lagi banyak dari yang masuk mulut
Nak plak Aiman sangat sibuk nak pegang sudu jugak
Dia pegang sudu.. nak masuk dalam mulut
Pastu, dia syok isap sudu tu, takmo kasi lepas!
Hahahaha... payah aku berebut ngan dia
Smalam second trial kasi makan
Kali ni tak cair sangat.. tp aku sediakan susu sebagai selingan ngan makanan
Sibuk nak pegang sudu, aku kasi dia pegang garfu
Pastu.. berlaga ngan sudu aku
Susu plak.. suma tumpah atas baju je
Letak bip untuk elak tumpah kena baju.. sibuk tarik n isap bip dia
Hai la... sibuk sungguh...
Tak makan banyak pun, tp takpela.. baru nak try2
Gambar??? Takde la.. tak sempat nak amik
Sibuk nak kasi makan pun macam nak terbalik pinggan sudu suma..

No comments: