Thursday, May 20, 2010

Jatuh..

20 May 2010.. 1 pagi..
Aiman jatuh katil..
Huhuhu.. sedih sangat..
Aku tertido.. ntah camne.. tetiba je dengar dia nangis..
Tengok2 dah kat lantai
Dahla simen.. katil plak lagi tinggi dari Aiman
Aku memang terketar2 dah.. nak nangis pun macam tak kuar air mata..
Terkejut.. risau.. sedih.. suma ada..
Terus angkat dia.. peluk n pujuk dia..
Takde la lama sangat nangis.. then aku kasi susu
Dia pun tido sambil minum susu..
Pastu baru aku nampak merah kat dahi, hujung kening, pipi (kat area tulang pipi tu) blah kanan..
Then Aiman tido, aku letak balik atas katil.. aku n en suami check tengok tangan & kaki dia
Suma nampak biasa je.. then Aiman terjaga
Hmmm.. start main2, sembang n senyum2 mcm biasa balik
Rasa lega sikit.. tp masih risau sebab dia jatuh katil tu tinggi...
Pagi tadi, terus bawak Aiman pi klinik
Doktor check, katanya so far suma ok
Tapi kalu ada muntah2.. then kena wat scan
Ayat doktor nak pujuk aku.. "biasala budak2.. setahun.. mesti jatuh paling kurang sekali punya"
Huhuhu.. tak mo dah Aiman jatuh.. cukupla sekali
Kat opis ni pun.. banyak kalu aku dok ketuk2 kepala sendiri
Kalu lempang pun.. rasa berdesing n sakit..
Apala yang Aiman rasa masa jatuh smalam..
Waaaa.. nak nangis lagi...
Rasa bersalah sangat tak jaga Aiman sampai dia boleh jatuh
Arini anto Aiman kat umah mak, kebetulan nanny Aiman pi cabut gigi lagi
Sambil2 tu bleh mak monitor Aiman, kot la apa2 yang lain ke
So far.. masih seperti biasa.. aktif yang amat
Sibuk langgar almari kaca mak.. sebab dia nak masuk @ nak amik menda kat dalam cermin
Mak n budak opis cakap.. insyaAllah... takde apa2..
Lagipun budak2 kecik ni, Allah lindung..
InsyaAllah... semoga takde apa2...
Tak penah naik buaian.. sibuk nak datang kat aku..
Aiman pi klinik tak mandi pun.. pakai baju tido jek..
Nampak tak ada kaler biru skit kat dahi kanan dia..
Masa angkat dia nak ke klinik, Aiman tido lagi..
Otw balik dari klinik, tertido dalam keta..

No comments: