Wednesday, May 19, 2010

Pola Tidur

Mengantuknyerrrr...
Aiman lately.. suka tido lambat
Balik dari umah nanny, mesti dia akan ngantuk..
Nak ada orang teman dia, then minum susu n tido..
Tapi tidonyer tak lama.. kekadang tu elok aku sempat semayang maghrib je
Pastu bangun balik.. main2 sikit.. tp masih mengada2..
Tak leh orang ilang sikit.. mesti ngek ngek bunyi nak nangis
Sebab dia ngantuk lagi..
Then.. biasanya akan tido semula dalam kol 9 or 10
Ingatkan... nak tido sampai pagila
Tetapi.. menjelang kol 10.30.. 11 tu.. dia bangun la balik
Kali ni bangun dengan penuh semangat n aktifnya
Mak aihhh.. aktif giler..
Aku yang dah ngantuk ni pulak.. memang kekadang tu tertido atas toto or katil sambil dok melayan dia
Sama ada dia akan main pusing merata2..
Takpun akan makan mainan dia..
Yang paling dia suka ialah tag putih pada stich or tigger or bobo (monyet)
And lagi best... rambut stich!!!
Adula.. sampai jadi keras rambut stich tu Aiman isap..
Ni kalu kitorg kat atas toto depan tv
Kalu kat atas katil plak, aku akan jadi penghadang dia, supaya tak jatuh katil
Suka sangat nak pi meja kecik kat tepi katil
Semalam sampai panjat aku semata2 nak pi ke meja kecik tu
Tak pun nak main jaring2 kat playpen dia
Takpun.. sibuk tepuk2 belakang en suami
Tak pun tarik rambut en suami
Tak pun.. tarik bulu kaki... hahahaha...
Semalam sampai en suami bangun lepak kat luar tengok tv
Tak jadi tido sebab Aiman asyik dok kacau dia
Pas tu.. Aiman cari aku plak..
Nak korek idung la.. mata la.. tarik rambut la
Kekadang tu bila aku dah ngantuk sangat.. rasa mcm nak marah je suruh dia tido
Biasanya.. lepas aku dah tak tahan sangat.. kasi je dia minum susu sambil aku baring
Pastu... aku yang tido dulu
Sedar2.. Aiman dah tido
Tapi lately jugak, kalu tido menelentang.. mesti Aiman mcm terjaga banyak kali
Last2 aku kasi dia tido meniarap.. nyenyak je dia tido sampai pagi
Tapi kesian takut dia kebas bila bangun
Sedangkan.. agaknya dia selesa camtu..
Hmm.. itula, dulu masa baru lahir..
Bangun malam sekali je
Sekarang.. bangun malam sekali jugak.. tp nak tunggu dia tido yang jenuh
Penat nak melayan..
14 October 2010
27 October 200921 November 200924 December 2009
13 January 2010
12 February 2010
14 March 201018 March 201030 April 2010

No comments: