Friday, April 2, 2010

Lemau..

Bosannya arini.. dari pagi lagi dah takde semangat nak keje
Aku rasa penat seminggu.. menjelang akhir minggu ni, dah tak larat dah..
Ye la.. keje.. then balik umah.. masak (ikut mood la). Kalu tak masak, tapau..
Then tido lewat.. ikut bila Aiman tido.. kekadang tu aku biar je dia main2 kat tepi aku sampai dia tido.. kol brapa pun aku tak tau sebab aku dah tido dulu!
Then bangun lagi tengah malam bila Aiman nak minum susu..
Pastu bangun awal pulak... then pi keje semula..
Sampaila hari jumaat.. dah tak larat dah.. ni pun rasa macam nak tido je..
Seb baik arini tak banyak keje.. tp sebab tak banyak keje tu jugak, dari kol 3.30 ptg tadi aku dok menghitung waktu nak balik...
Skang hujan lebat plak.. emmm.. tok wan Aiman nak pi Langkawi, so mak akan amik Aiman dulu harini..
Aku pun kena balik secepat mungkin untuk amik Aiman kat umah mak sebab petang ni mak ada tuisyen..
Dah ujan lebat ni, ntah kol brapa dapat sampai umah..

Pagi tadi, masa panaskan enjin, aku terdengar kat radio pasal ucap takziah..
Tak pasti siapa yang meninggal.. then bila dah masuk dalam keta, baru tau rupanya Din Beramboi yang meninggal..
Radio2 pun suma main lagu syahdu2 je.. aku n en suami pun macam tak bercerita banyak pun otw pi keje..
Biasanya mesti kitorg akan dengar Drama Sebabak kat Era tu..
Aku memula tak suka sangat sb aku rasa lawak dia macam kasar
Tapi bila lama2.. rasa syok pulak..
Nak pulak baru je lepas Raja Lawak.. dulu aku memang tak minat langsung pun, tp en suami aku ni peminat setia..
Sejak kawin, aku pun terikut2 gak Raja Lawak..
And yang bestnya sebab juri Raja Lawak yang terkini ni memang lawak2..
Yang paling aku suka skali ialah masa episod jadi tua tu..
Din Beramboi berlakon jadi orang masjid tu..
Memang kelakar giler...
Emmm.. tu la, ajal kita, hanya Allah yang tahu..
Semoga rohnya dirahmati..

** chewah.. beriya pulak entri aku ni citer pasal artis..

1 comment:

kausar said...

mira!aku pun baru sizen ni lyn raja lwk.bkn sebab peserta.tp sbb judges n pngacara die.haha

smlm pun aku borak ngan suami aku psl epi fav aku yg masa arwah pakdin tu jd org msjd...komen dia tade kne mngene lansung dari psembahan lwk sgtt..bc entri ko ni mcm "eh sama!" haha

tingat zaman kat blek tv 4th dulu huhu

mish u