Thursday, January 9, 2014

Aiman Day 5 at school

Susahnya la nak pujuk Aiman ke sekolah. Makin lama makin susah..
Semalam.. bila jumpa aku lepas aku balik dr Singapore.. sibuk bagitau aku yg dia xmo pi skolah..
Katanya nak duduk rumah sorang2.. bila aku cerita yg bahaya dok rumah sorang2.. nanti akan ada orang jahat..
Dia tukar.. katanya nak pi keje.. bila aku kata bos garang.. dia marah.. katanya bos dia baik.. hehehe.. iye la..
Then keep remind me that dia xnak pegi skolah.. nak pegi keje..
Aduh.. penat bila pandai bercakap ni.. kita cakap lain.. dia pusing point kot lain plak.
Makanya.. konon kita nak pujuk dia untuk ke sekolah.. tp berakhir dengan dia yang pujuk kita supaya xnak pegi sekolah..
So last2 aku ckp.. esok kena jumpa cikgu dulu.. kalu cikgu kata aiman dah boleh keje.. xyah pegi sekolah.. maka aiman boleh pegi keje
Dia plak ckp.. xyah tanya cikgu.. bagitau je cikgu yang Aiman pegi keje.. xpegi sekolah..
Hmm.. dah pandai beza antara tanya n bagitau.. haha..
Penat memujuk.. last2 aku ckp.. dah la aiman.. ibu penat dah.. esok je la kita sambung..
So pagi tadi.. mcm biasa angkat dia turun untuk tengok tv..
Bila ajak mandi.. ok lagi.. tp bila nak pakai baju sekolah.. dia cakap tak nak pegi sekolah
So aku ckp.. kalu nak pegi keje.. kena pakai baju sekolah supaya bos tahu yang Aiman dah pegi sekolah..
Bila tengok ayah naik motor.. sibuk suruh ayah bwak dia jalan2 naik motor..
Then ayah kasi naik moto.. ayah hantar pegi sekolah.. dia refuse.. katanya nak naik motor pusing2 je..
Last2 ayah tinggal n dia xkisah pun kena tinggal sebab xnak pegi sekolah punya pasal.. xnaik motor pun tak pe..
Ibu plak pujuk.. kita beli sticker.. setiap hari pegi skolah.. kita lekat satu sticker kat kalender.. cukup sebulan.. ibu beli cd Dora..
Aiman diam piker kejap.. then ckp.. xpelah ibu.. cd Dora Aiman dah banyak.. arrkkkk.. adoila.. dora pun xnak???
So ibu pujuk soh masuk keta.. sampai sekolah tak nak turun.. suruh ibu je yang pegi cakap kat cikgu..
Bila ibu dah xlarat nak pujuk.. angkat je la… mulala meraung2 nangis..
Kasi je kat teacher dia.. mujur baru ada 2 orang.. so bolehla teacher nak tenangkan dia kan..
Tengahari tadi whatsapp ngan cikgu kat skolah.. katanya Aiman refuse to eat.. tapi ok je dalam kelas.. xde la nangis..
And he loves sticker!! So harap2 plan lekat sticker tu Berjaya lah kan..
So esok.. maybe kena bersedia for another trick… moga Allah permudahkan.. Amin….
 

No comments: