Wednesday, July 31, 2013

Hampir TERlepas..

Huhuhu.. menda yang paling aku tak suka time posa ialah terlepas sahur.. atau xsempat nak sahur..

Aku ni jenis yang kalu baru tido.. maybe dlm sejam yang pertama tu sangat susah nak bangun kalu dikejutkan ngan alarm clock..

Posa kali ni.. dah 2 kali hampir2 terlepas sahur.. sekali jumaat lepas.. sedar2 kol 5.43 am..

Terus turun.. buat air.. naik atas suruh en suami minum.. Dah separuh dia minum.. dia sambung tido.. aku pun sambung minum air en suami lagi separuh..

Turun bawah minum lagi segelas air..

Harini.. sedar2 kol 5.29 am.. huhuhu.. xsuka sangat bila dah lambat2..

Terus kejut en suami.. ajak dia turun segera.. aku panaskan kuah yg memang dah atas dapur dalam periuk..

Makanla en suami nasi sejuk ngan kuah suam2..

Aku dah terkejut camtu.. xde selera nak makan nasi.. malas nak rush2.. so makan kurma, susu n sikit nestum..

Ni suma gara2 Aiman yang tido lambat.. semalam kol 3 pagi.. masih berlari2..

Agaknya sebab makan donut kot malam tu..

Hmm.. iyela sangat tu sebabnya.. selalu xde makan donut pun cenggitu gak peelnya..

Aku tido2 ayam sampai kol 3 tu… aku tengok jam.. pastu aiman tengok aku bgn tgk jam.. beriya dia ajak aku turun bawah..

Aku cakap.. tunggu alarm bunyi baru turun.. aku sambung tido..

Ingatkan Aiman main lagi sampai kol 4 so dapatla dia kejut aku time alarm bunyi..

Sekali dia pun tido jugak.. arghhhhh.. terus nyaris2 miss sahur..

Susahnya la Aiman n Amni skarang.. dah mahir bermain dalam gelap..

Biasa aku bukak lampu tido kecik je.. sikit je cahaya dia..

Tapi kalu aku tutup pun lampu tu.. dia still boleh lari2 bermain..

Bersabar n bertabahla… mungkin ni rahmat dari Allah.. hambaMu yang jarang bangun malam untuk beribadat..

Jadi Allah berikan pahala melalui sabar melayan anak berlari2 di waktu malam…

Lagi 7 hari.. 7 kali sahur.. eh.. 6 kali la sebab sahur last tu dah kat kampung so konfem mil boleh kejut..

Xmo dah terlepas sahur.. xmo dah miss sahur.. pas ni kalu tengok jam kol 3.. kena bangun tido duduk kot..

Baru senang nak tersedar..

 

 

No comments: