Friday, December 7, 2012

Aiman & Amni


Lamanya tak update blog... banyak sgt cerita n gambar2 yang nak dikongsi.. tp malasnyer nak taip n upload bagai... sekarang mood malas sangat dasyat... dengan banyak keje rumah yang pending.. keje opis yang macam hidup segan mati tak mahu... ke ni sebab hormon umur nak meningkat??

Argghhhh... asyik lupa.. asyik penat.. asyik lesu.. asyik tak sempat.. sumanya yang negative.. aku perlukan aura2 positif skarang.. tambah plak ngan hasil pengepaman yang sangat2 berkurang. Sekarang dah terpaksi dig deeper untuk amik stok susu. Permintaan yang sangat tinggi berbanding pengeluaran. Kalu ikutkan, hasil pam untuk 2 hari pun kekadang tu x cukup utk cover demand Amni untuk sehari. Mungkin jugak skang aku dah mula mengepam kat my workstation, so x dapat menenangkan diri untuk dapatkan hasil yang banyak. Dah tu camne... setahun lebih dah asyik hilang 2-3x sehari dekat setengah jam plak tu untuk pam. Mata serong yang dulu tak nampak pun.. sure dah terkeluar biji mata asyik tengok aku menghilang je mengepam.. so terpaksa amik keputusan untuk pam kat workstation... hasil yang amat menyedihkan.. tapi masa Aiman aritu pun, sebab aku pregnant, by setahun 3 bulan tu aku dah stop bf. Skarang kalu ada peluang, dimurahkan rezeki susu.. memang nak teruskan. Tapi kecekalan hati nak buat supaya hasil susu meningkat tu macam dah kurang. Amni plak jenis yang makan main2.. xde nak makan banyak pun. Tu yang banyak jugak minum susu. Ermm.. rasanya Aiman pun sama je.. hahaha.. anak aku ni suma jenis yang tak makan banyak, main banyak.. tu yang kering je... Apapun, moga2 dapatla bertahan n meneruskan bf sampaila Amni 2 tahun.

Warehouse di mana2.. stress sangat sebab aku ni pantang kalu barang murah. Mula ngan Pureen Warehouse, even dah tak banyak baju2 yang muat utk Aiman n Amni.. tapi still ada n aku beli la jugak sikit. Kalu dipikirkan.. baju sehelai RM3 tu murah giler.. tapi baju yg harga RM15 kat pureen, even rasa mahal, kalu beli kat luar, baju tu mau lebih RM20 kot.. so belila sehelai dua baju cantik untuk bawak jalan. Elok habis kat Pureen, muncul pulak FOS warehouse.. yang kat dekat pulak dengan opis aku, xsampai 1km! Pegi dalam kol 11 pagi.. memang waktu diorg kuarkan stok baru untuk hari tu. Borongla.... paling banyak aku beli ialah baju n seluar RM1. Seluar ni dah ada default mcm koyak ke, terconteng ngan marker ke.. tp diorg tunjukla kat mana default tu. Tapi sebab aku datang awal, so dapatla pilih yang lubang kecik2.. yang hampir tak nampak pun. Banyak giler beli sebab seluar jenama Baby Gap.. opsss.. skang patutnya boikot barangan yang support Israel yg Gap termasuk salah satunya.. sampai 2x aku menghilangkan diri kejap dari opis sebab pi FOS ni. Hari pertama amik banyak.. balik rumah tengok banyak yang saiz untuk Amni, Nuha n Furqan. Aiman dapat dalam 2 helai je seluar. Sebab nak seluar rm1 punya pasal... esoknya pegi balik, borong lagi 20 helai! hehehehehe... ye, memang aku gila.... =P

Lepas FOS, ada midvalley parenthood expo. Seb baik yang ni xpegi. Lagipun xde menda nak beli pun n aku tau, kalu aku pegi, dari xde menda nak beli tu, sure habis jugakla sikit kalu x banyak. Sayangnya..... Hanisah pergi n kitorg adik beradik ni memang xleh, kalu jumpa barang yang menarik n murah, pastu akan inform and ends with i'm buying 2 shirts for Amni and 2 jeans for Aiman. huhuhu.. hadoi, xpegi pun boleh beli jugak.. then this week.. ada pulak Reject Shop warehouse kat Metrojaya Warehouse depan skit dari tol Batu 3 tu. Pegi waktu lunch first day.. xde orang pun. Sebab barang kat FOS murah giler (RM1 and RM3).. yang Reject Shop ni banyak yang range RM10, RM13.. less than RM20.. so xde la beli. Sekali boleh pulak buat happy hour masa aku datang, dia jual baju2 Beverly Hills yang gambar kuda orang main Polo tu... dia jual RM5 je!!!! Arggghhhhh... memang tak lepaskan peluang la grab baju yang mana berkenan. Dapat 8 helai jugak.. beli untuk anak n anak susuanku. Pastu East India pun sale up to 60% + 10%.. huhuhu.. sebab datang lunch time, rush nak balik opis, sempat sambar 2 pasang baju utk ayah je. Balik rumah bila tengok balik baju budak yang aku beli ni, baru perasan xbeli pun utk Aqilah. Sedangkan baju tu suma saiz 2 tahun ke atas. Cemana boleh terlupa.. Harini plak start sale Big Bad Wolf. Hmm.. seb baikla tak teruja sangat sebab jauh n tengok review macam akan ramai sangat manusia.. buku2 masa Pesta Buku aritu pun tak terhabis nak baca.

So itula.. warehouse ni memang membuatkan aku stress bila aku x pegi.. tp stress jugak bila pegi sebab rasa mcm nk beli macam2. Seb baik aku kedekut jugak, hanya membeli barang2 yang murah je. Tapi bila dah beli barang murah, belinya banyak jugak. Hua hua hua.. sekarang menimbun baju dok basuh.. baru semalam start basuh, tu pun sebab nampak dah tinggi sangat gunung baju baru x berbasuh. Sangat menunggu weekend untuk tiba.. nak kemas rumah, nak lepak2 berehat (ni mcm xkan jadi je) dan.... nak pegi beli durian RM10 dapat 6 biji pastu makan puas2 kat rumah mak. En suami tak kasi beli durian bawak dalam keta. Katanya bau lama nak hilang. So weekend ni, my plan beli durian naik keta mak.. bawak makan kat rumah mak.. hehehehe... en suami janji nak bawak pi durian buffet kat ss2 tapi dia pun dah start batuk2.. xkan nak kelip mata je tengok aku melantak durian kan... so kita makan kat rumah je la.. relex skit..

So friends... have a great weekend ahead. x sabar nak pi tumpang kek Azim n Muiz ahad ni... hahahahahahahahahahahahahaha..........

No comments: