Friday, January 27, 2012

Suatu ketika..

Last week berkampung seminggu la jugak kat rumah mak sebab en suami pegi outstation. Mak suruh aku tengok kotak barang2 lama aku yang dulu2 punya.. sort kan apa yang tak nak.. apa yang nak.. apa yang nak buang and apa yang nak kasi orang. Aku memang takut kalu bab kotak2 lama ni.. sebab kalu tak tahu, tak kisah or tak perlu pun barang2 tu (terutamanya baju). Tapi bila dah tengok tu, mulala rasa sayang la, nak pakai la.. pastu bila amik, bukan pakai pun. Tapi sebab kotak ni suma berisi barang2 yang aku simpan dari belajar skolah sampai matrix sampai u.. segala hadiah2 orang kasi, gambar2 yang biasa aku letak kat meja masa kat hostel.. barang2 souvenir.. so terpaksala review kotak and sort apa yang tak nak.. apa yang nak..

Maka terjumpala gambar2 and barang2 seperti di bawah.. owh.. memang mengimbau kenangan..



Sapa je yang lahir sezaman ngan aku takde name kad gini? Kalu tak jadi agen pun.. sure akan jadi pembeli dari kawan2 yang jual. Pastu macam2 gambo ada.. Garfield, Flashman, Ultraman.. banyakla.. yang kat bawah ni pulak name kad aku. Lekat kat depan buku autograph sekolah rendah..



Hihihihi... ish.. rasa macam nak gelak je bila bukak buku autograph lama aku. Siap ada kawan baik tu.. hahahaha... pastu ada 'yang benar'. Cantik jugak sign yang aku reka masa kecik2 dulu..



Ni plak gambar masa kat SMSPP. Geng study bilik haram. Masa tu banyak kelas kosong.. so kitorg pun antara yang menggunakan balik2 kosong utk study. Bilik Haram tak penting.. yang penting Study!


Ni plak kawan2 masa kat KMPP Sem 1. Sebenarnya.. aku dah lost kontek ngan suma diorg ni. Kat FB ke.. friendster ke.. suma xde friend ngan diorg. Tinggal gambo ni je la kenangan. Yang dok kat bawah tu, Bayam. Suma orang kata rupa dia sama ngan aku.. siap penah orang panggil aku Bayam sebab ingat aku tu dia. Last2 kitorg cakap je kat sesapa yang tanya.. kitorg ni kembar. Hahaha.. sebab kitorg antara yang paling lambat sampai ke kuliah.. kitorg juga digelar "Perempuan Melayu Terakhir"! owh.. miss that old days.. and miss them too.. Harap2 suma berjaya n berbahagia dalam hidup..

** masa ni tak bukak braces lagi.. so aku digelar GIBE = Gigi Besi



Ni plak.. geng2 KMPP sem 2 & 3. Sebab diorg letakkan sekali bilik ikut kelas, so kitorg menjadi sangat rapat. Yang ni still in touch.. even takde la selalu call or msg.. tp bolehla ikuti perkembangan thru FB. Kenangan paling best masa ni ialah main RISK sampai suma orang tak pegi kelas. Pastu budak laki call tanya mana kitorg?



Ni gambar roommate masa first year kat UM. K Yat and Ida. Ida ni memang member sekelas kat SHAMS lagi.. Masa daftar kat 4th college, boleh plak terjumpa kat pintu masuk floor. Pastu secara haram Ida pindah masuk bilik aku n K Yat, tukar ngan budak cina. Sebab k yat super duper senior, kitorg pun ditarik bersama ke dunia projek2 kolej yang membolehkan kitorg stay kat 4th sampaila final year..


Ni plak buddies dari SMSPP yang sama2 study kat UM. Ida, Nurul n Zue.. masa ni pi visit Salwa yang baru balik bercuti or nak pergi sambung study kat Ireland. Manala si Salwa ni skarang.. lama tak kontek. Seb baik k milin (officemate) ni sedara Salwa.. at least kalu nak cari tu.. masih boleh kontek la..


Sangat2 merindui kawan2 dulu.. memang bagus jugak ada FB ni. Even tak de la selalu sembang2, tapi dapat jugak la tengok perkembangan kawan2.

No comments: