Wednesday, December 28, 2011

Sakit tekak lagi..

Untuk kali ke3 dlm bulan ni, aku sakit tekak lg. Kali ni doc kasi antibiotik ngan kuat sikit. Aku dah remind doc yg aku bf and katanya, ubat yg dia kasi sesuai utk bf.

Macam biasa, pas jumpa doc aku cek balik ubat2 suma ngan nisah. Rupanya antibiotik yg doc kasi jenis yg masuk dalam susu n boleh effect joint development baby. Huhuhu.. Seb baik xmakan lagi ubatnya. After few discussion.. aku akan proceed jugak makan ubat tu tp dalam masa 3 hari ni aku mmg xleh bf Amni. Yela, dah sampai 2x tukar antbiotik n sakit dtg lg, better pakai antibiotik kuat utk bunuh suma. Janganla sampai Amni dah xmo bf pasni.

Apapun friends.. Just be careful bila makan ubat while breastfeeding ni. Ada certain ubat batuk n selsema yang boleh stopkan susu. Normally even dah remind kat doc yg aku bf, balik rumah sure akan cek balik kat internet tgk nama ubat tu sesuai x ngan bf. Ada website yg listkan either ubat tu sesuai ke x tp aku dah lupa website apa. Bolehla google cari.. So stat harini, harap2 Amni okla.. Xmo stop bf lagi!!!

Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

No comments: