Sunday, July 11, 2010

Tuan rumahku..

Aku sangat bengang ngan tn rumahku
Kot ye pun nak jual rumah yang aku duduk skarang ni..
BAGITAU LA PENYEWA AWAK NI...
Ni nak main sorok2 pulak
Masa awal bulan aritu, boleh pulak msg mintak sewa.. suruh bank in kan segera
Aku tak kisah pun nak jual rumah ni
Nama pun rumah awak.. awak punya hak la nak jual kan
Tapi... kasi tau la.. supaya aku boleh cari rumah sewa lain
Pastu, boleh lagi kasi harapan kat aku
"kalu kawan i tak nak beli, nanti i jual kat u. apa2 i update nanti"
Update kepala hotak...
Sampaikan jiran depan rumah tu pun boleh tau yang awak nak jual rumah ni ngan rumah sebelah
Aku yang dok menyewa umah ni, tak tau apa2
Aku msg banyak kali.. siap kata nanti i update
Last week aku msg, terus tak reply
Yang aku terkejutnya.. jiran bagitau awak balik m'sia kemaskan rumah sebelah
Memang bleh nampak pun.. rumput suma dah tebang
Aku tahu la tujuan awak, tuan rumah
Awak tahu proses jual rumah lama.. amik masa beberapa bulan
Jadi awak tak nak bagitau lagi supaya aku tak kuar cepat, nanti takde orang nak sewa rumah
Agaknya nanti bila dah setel suma.. baru nak bagitau
Ingat senang ke nak cari umah sewa?
Kalu macam awak tu, kaya.. bolehla..
Rumah kat mana2 pun, sewa brapa2 pun.. anytime boleh dapat rumah..
Huh... bengang giler..
Sabar je aku tengok barang2 tuan rumah kat rumah tu..
Gatal je tangan rasa nak rosakkan
Susah sangat ke nak bagitau???????

2 comments:

mrs sweet lola said...

lg tensen kalo tuan umah xnk byr deposit bila nk kuar umah.padahal dah notis sebulan b4.kata otw la tggu2 xde.hangen jek.bukan dekat pindahnye.rupa2 xde bayang pon datang.kene kencing.tgok post ni nati nak buat posting tuan umah kencing bersepah ahaha.

Unknown said...

adat menyewa mcm tu la....kita sering ditindas