Friday, July 9, 2010

La8

Aduh... tensen... tensen...
Aku ni asyik datang lambat je skarang
Actually.. dari dulu lagi aku memang selalu lambat pun
Cuma makin lama.. makin lambat
Kalu dulu dulu dulu.. datang lambat, biasa balik pun lambat
Yela.. bujang.. pastu dok sendiri.. relex je lah nak balik kol brapa pun
Then.. bila dah kawin, datang lambat tp dah balik awal la..
Skarang... bila dah ada anak.. makin lambat jadinya
Sedangkan.. skarang rasanya aku bangun lagi awal dari dulu2
Cuma lately.. Aiman sangat suka tido lewat
Biasa paling awal tido kol 1
Macam semalam.. sampai kol 4 pagi!!!
Aku lelap2 jugak sikit.. tp memang tido2 ayam sebab tak berani nak lepaskan je
Aiman panjat merata.. merayap suma tempat
Menda yang kita tak nampak.. tp dia nampak je
Nanti kutip la.. eg.. semut..
Hai la anak teruna ku sorang ni.. semut yang tengah bergerak pun sibuk nak kutip
Seb baikla rumah aku tak banyak semut (kisah semut ni di rumah orang lain)
Tu yang bila Aiman tido lambat, ngan aku terjebak skali kena tido lambat
Dah tido lambat, makanya lepas semayang subuh, mesti aku kena tido jugak balik sekejap
Bila pagi pulak.. kekadang tu, dah siap nak kuar.. Aiman berak pulak dah..
Ada gak masa2 tertentu angin Aiman nak manja @ mengada2.. nak bergantung je
Bila lepas.. nangis2 beriya..
Even last skali aku biar je dia nangis sebab nak gak siap pi keje.. ni pun antara hal2 yang mendelaykan lagi timing aku pi keje
Itula.. bak iklan kat Hot.fm tu, jangan mencari alasan..
Yang aku tulis ni suma alasan je... bolehje aku try sedaya upaya untuk datang awal.. ye tak?
Seb baik la kat company aku ni tak kisah sangat kalu orang datang lambat
Tapi.. paham2 sendiri la kan.. aku pun naik segan asyik lambat je
Hmmmm.. makanya... azam aku selepas menulis entri ini.. nak try untuk datang awal sikit
At least tak dapat datang b4 8.30.. tp biarla b4 9 am tu dah sampai opis..
N azam tahun depan (ckp tahun depan sb masa tu Aiman dah besar sikit).. nak datang lagi awal.. b4 8.45 dah sampai opis...
We'll see.. samada azam kan menjadi kenyataan atau tidak...
Berusaha!

No comments: