Thursday, January 14, 2010

3 months

Aiman dah 3 bulan!! Seronoknya tak dapat digambarkan.. syukur dengan kehadiran Aiman dalam hidup aku. Tak de banyak nak citer.. sekadar menghabiskan masa sebelum balik. Cuma lately.. hal ni kerap bermain dalam pikiran aku. Aku selalu pikir masa yang aku habiskan untuk Aiman. Sayangnya.. masa tu sangatla sikit. Seharian keje.. Aiman kat umah mak.. later2 nanti kat umah pengasuh plak. Memula tiap2 hari aku balik umah masa lunch tp sekarang dah tak. Hanya kalu ada hal2 penting yang selalunya 'penting' tu ialah aku terlupa defrost kan susu Aiman hari sebelumnya (selalunya hari Isnin ah). So aku akan balik lunch untuk deliver susu yang aku pam kat opis pagi tu. Penat kalu nak balik lunch hari2.. n kekadang tu masa sampai, Aiman tido. Pastu, bila amik Aiman bawak balik umah, berapa lama sangat aku dapat spend masa ngan dia. Dah balik umah, sibuk nak masakla, kemas rumah la, basuh kain la.. mcm2 la.. pastu dah tido.. nasib baikla aku kasi Aiman full bf.. ada jugakla masa untuk Aiman sepenuhnya dengan aku. Kalu kasi minum botol.. silap2 en suami yang kasi kan susu kat Aiman.
Bila difikirkan.. makin besar Aiman.. makin sikit masa yang aku akan luangkan dengan dia. Memula.. dia sentiasa dengan aku.. 9 bulan bersama, kemana saja aku pegi. Sebab dia dalam perut aku. Pastu.. bila lahir, dalam pantang, 2 bulan jugak.. dia dengan aku. Even bukan menjadi sebahagian dari aku, tp dia masih sentiasa dengan aku.. dekat dengan aku. Then.. aku start keje.. masih balik lunch so lebih sikit la masa aku ngan dia. Hampir sebulan la jugak. Dan sekarang.. aku dah tak balik lunch.. makin sikit la masa tu. Then nanti.. bila dia dah makin besar, dah boleh jalan, dah boleh main2 sendiri.. dia pasti akan sibuk dengan dunia dia. Pastu masuk sekolah.. lagilah.. aku pun sibuk ngan keje, mungkin dengan anak yang lain jugak.. dia pulak dengan kawan2 dia, keje sekolah etc.. Masa berlalu lagi.. sampai masa dia ke sekolah asrama.. tak pun masuk kolej dan universiti.. terus jauh dari aku. Bila dia kawin.. dia sepenuhnya akan pergi.. dah ada perempuan lain dalam hidup dia. Waaaa... nape tetiba emo plak nieh.. tapi itulah aturan kehidupan. Sepertimana aku dari kecil sampai sekarang.. macam tu la jugak Aiman denganku kini.. sehingga dia besar nanti. Aiman tido nyenyak giler masa aku bawak dia shopping kat Giant. Sampai kat bahagian sejuk beku baru jaga. Agaknya angin sejuk tu yang buatkan dia jaga kot.

Aiman pegi kenduri kat Ipoh! Aiman jarang pakai baju cantik2 sebab dia jarang kuar jalan2. Petang skit dah tukar baju lain sb panas..

Aiman dan atuk..

Lena sungguh tido..

Muka baru bangun tido.. blur...

1 comment:

Muzlifah said...

Jangan fikir2 byk2 Mirah... just enjoy the special moments, yes bf is very rewarding...hug Aiman as much as you want now...