Wednesday, November 14, 2012

Stranger Alert!

Alkisah hari ahd malam lepas, baru balik dari Batu Pahat. Masa tu dah kol 11 malam. Drive bawak si Kuning Aku... sampai rumah, benti depan pagar sebab nak masukkan keta aku dalam garaj, keta en suami kat luar sebab esok pagi en suami ada nak buat keje skit ngan keta aku sblm bawak balik kedah. sebab masa tu hujan renyai2, en suami soh aku duduk dalam kereta dulu sambil en suami panaskan keta dia. Sebab lama jugak tunggu, aku pun turunla angkat skit barang2 masuk rumah. Aiman n Amni dok dalam keta lagi, sambil tgk citer. then bila aku kuar balik, nampak satu keta MPV putih macam nak lalubelakang keta aku. Aku ingatkan jiran depan rumah sebab dia pun ada MPV putih jugak. Aku cepat2 pi kat kereta, nampak plat no keta tu.. nombor Kedah KCL **7*. terpk gak yg jiran depan rumah aku ni, ada jugak yg sedara diorg dari kedah selalu datang.. yg mmg selalu parking depan rumah, plat no keta pun plat kedah. sekali dia benti kat belakang keta aku, masa tu aku baru tutup pintu belakang keta nak alih keta. then orang tu bukak tingkap tanya pasal rumah selang dari rumah aku yg nampak semak samun. katanya nak cari rumah sewa. kol 11 malam cari rumah sewa? bila aku kata sana ada orang duduk..dia tanyala area umah aku sewa berapa, bilik berapa... aku macam dah teragak2 nak jawab betul ke.. tipu ke.. terpk gak orang jahat. orang dalam MPV tu berdua.. pakai kemeja kotak., kemas la. pastu en suami terus datang tegur. dia kasi salam. aku pun cakap je la area ni xde rumah utk sewa. pastu org tu pun terus blah.. en suami cepat2 suruh aku alih keta masuk dalam rumah. lepas dah kunci gate suma, en suami citer la yg dia suspek orang tu jahat. skang kan banyak kes curi keta. dia mungkin dah ikut kitorg dari luar kaw rumah lagi... n kitorg pun mmg sangat penat n xperasan pun ada orang ikut. kebetulan plak masa diorg ikut tu, aku plak dok kat luar kan.. huhuhu... seb baik sangat diorg xkuar parang ke, terus bawak lari keta + anak2 skali dalam keta. huaaaaaa.... nauzubillah... syukur sangat xde menda yang teruk berlaku. maybe orang baik.. tapi banyak kemungkinan orang x baik sebab ada ke orang cari rumah sewa malam2? memang banyak jugak kes orang jahat serang masa kita nak masuk rumah. lagipun en suami cerita, geng curi keta ni selalu pakai keta mewah plat no kedah or penang. plat tu pun pasang pada kereta curi so susah la orang nak detect kan.. bila nak tido tu, aku pun terpk jugak, orang tu sembang ngan aku, xde bunyi2 kedah or loghat utara langsung pun. huhuhu... maktok pesan, jaga2 jugak bila cakap ngan orang xkenal ni. jangan tengok mata diorg, sebab kita boleh kena pukau dari tengok mata n dari suara orang tu. so friends out there, hati2 ye.. aorang jahat ni nama pun orang jahat, sedaya upaya akan menyamar jadi orang sebaik yang mungkin. aku pun sepanjang cakap ngan orang tu, terpk orang ni jahat ke baik.. nak lari or teruskan berbual? kalu lari tapi dia orang baik, kesian pulak. tapi kalubetul dia orang jahat? seb baiken suami datang terus, n orang tu pun nampak terkejut bila en suami datang. cermin belakang keta dia gelap, so ntah2 ada ramai je orang kat belakang tu yg tunggu masa nak serang. moga Allah lindungi kita suma dari orang2 jahat ni. Aminnn..

No comments: