Tuesday, August 14, 2012

Aiman is 34 months old!!

Oh my sweet, cute, cheeky, clever, mengada baby boy ni.. Dah besar!! Cakap punyala petah. Siap kalu xmo tido lagi, aku dah nak naik bilik, dia boleh cakap 'aiman tak nak tido lg, aiman nak tengok tv..'. Ada je hari2 yg tido petang sampai ke malam, so dari dia kat atas kacau Amni, kacau aku tido, aku biar je la Aiman main sambil tengok tv kat bawah. Biasanya kalu berak, dia naikla kejut aku soh basuh. Pastu last2 akan tido atas tikar, sedangkan aku dah siapkan tilam pun untuk dia tido. Siap pesan, kalu Aiman dah ngantuk, naik atas tau..

Sekarang, dah pandai marah Amni, macam aku marah dia. Amboi amboi amboi.. Perasan dah besar sangat la tu. Selalu jugak cakap 'Aiman dah besar, nanti Aiman nak pegi sekolah'. Hmm.. Ye la tu, pampers pun dok pakai lagi ni. Pastu kalu Amni main ketuk2 ke, aku sembang ngan en suami ke n masa tu Aiman tgh tgk tv, mula la marah kata kitorg bising! Soh diam..

Mengada tu memangla, macam sebati dalam diri. Kekadang tu, time kita ni kalut siapkan keje, or nak cepat, time tu la makin over mengada nyer. Pakej ngan nangis, menjerit.. Mujur bukan jenis guling2... Tapi aku rasa rumah2 belakang tu dah biasa pun dengar. Aku bila over sangat mengada tu, aku biar je. Buat bodo je.. dan Aiman memang bolehje kalu nak nangis lebih dari setengah jam pun. Meraung2 lah.. Pastu skang untuk tambahkan lg dramatik nangis tu, siap kuar2kan air liur lagi. Hadoi... Ni la anak teruna sorang..

Aiman memang pantang ngan rambut Amni. Suka sangat nak pegang. Kalu dah pegang tu, memang konfem la akan tarik kan. Kekadang tu, Aiman nak tido, memang sengaja nak pegang rambut Amni. Mungkin dia kena pegang sesuatu baru lena.. dan selalunya, rambut Amnila jadi mangsa. Selaluje ditarik rambut Amni sambil lalu belakang, sampai terbalik la Amni tu. Huhuhu.. Kesian kat Amni. Banyak kali dah terang.. cakap elok2.. marah.. sampai pukul pun penah, tp Aiman tetap suka jugak nak tarik rambut Amni. Nampaknya Amni xlehla rambut panjang..

Apapun, my lovely boy... Ibu sayang Aiman. Duit raya xyah banyak2 tau, sebab ibu tau org lain kasi dah cukup banyak. Hihihi.. Ibu ganti ngan birthday party eh..
Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

No comments: