Tuesday, October 5, 2010

Body Composition Analyzer

Semalam pi Giant.. sementara en suami tengok cd kat speedy.. aku pusing kedai sebelah menjual peralatan sukan. Nampak satu mesin yang kira berat, BMI and yang paling menarik minat aku... FAT!!


Memula timbang ngan Aiman (ngoknyer rasa.. xcited punya pasal..), tapi org tu dah tolak siap2 la berat Aiman untuk mesin tu kira. Berat 49.1 kg and fat aku 26.4%. Pastu orang tu kata.. ni patutnya kurang lagi ni, lagipun berat handbag tak kira.. Handbag aku pun memang berat gak.. terus pegi anto Aiman kat en suami kejap.. timbang skali lagi.. hahaha...


Dan keputusannya..... berat aku 47.2 kg.. fat% 24.3%. BMI aku 19.6.. budak tu kata, sikit lagi nak underweight ni.. fat plak.. kalu normal range ialah 17 - 24%. Aku lebih 0.3%. Katanya.. aku kena tambah berat.. tapi..aku tanya dia balik.. kalu aku tambah berat, fat aku kang terlebih pulak? Makanya.. kena makan makanan berkhasiat, bersenam lebih skit... Rasanya ni berkat bf Aiman kot.. berat pun dah kurang.. fat aku dulu. Ikut kertas report timbang tu.. fat to loose is 2.5 kilo. Kalu nak kurang payah la sikit.. tp kalu tambah.. senang je.. =)

No comments: