Thursday, March 7, 2013

Almost to the end of the journey..

Sob.... sob... 
Sangat menyedihkan bila tengok hasil pam susu everyday... skang ni kalu pam pagi2 sblm pegi keje tu.. nak dapat 3oz pun payah. Sedangkan amni kalu minum tengah malam pun.. sekali 2 je bangunnya. Tu pun xlama pun minum.bdan selalunya belah yg Amni minum tu... xsampai 1oz pun.. minggu ni plak kat opis... pun turun. Xsempat langsung nak buat pp sebab dah 3 hari asyik meeting kol 10 je. Arini ada lagi 1 meeting.. so kelaut lagi sesi pp aku. Semalam... 3x pam kat opis... each session dapat less than 2oz. Aduh... memang skang ni pumping life aku pun dah xsehebat dulu. Mana ada sesi pam selepas waktu keje apatah lagi tengah malam. Suma ni faktor... yg mengurangkan lagi hasil susu aku. Suplement? Huhuhu... suma pun dah xberkesan. Dah xde beza dah.. 

Amni dah setahun setengah..
 Ada lagi 6 bulan untuk berjuang. Aku dah letih sebenarnya... tapi sayang sangat nak lepaskan. Kekadang tu stress jadinya bila amni asyik nak bergayut dan pada masa tu jugak rumah n en suami perlu diuruskan.. ikhlaskan hati... biar susah sekarang.. tp aku doa supaya kelebihan susu ibu ni dapat memberi manfaat kepada amni di kemudian hari..

Aku pasrah... andai kata hasil dah semakin merudum... aku bersyukur kerana mampu bertahan sampai saat ini. Amni plak.. kalu ada aku mmg xkan sentuh langsung susu botol. Memang susah kalu nak start kasi susu tepung. Tapi tu nantila pikir. Masih ada sedikit stok susu.. yang aku pun xpasti sampai bila dapat bertahan. Biasa aku bungkus susu tu dalam plastik yg hasil pam sepanjang 2-3 mingggu. 2 minggu lepas seluk deep freezer.. dengan harapan nak bukak 1 bungkus baru. Gagau punya gagau.. dah sampai lantai freezer!!!!!! Huhuhuhu... sikit je lagi tinggal.. 6 more month to go... moga Allah permudahkan...


Sent from Samsung Mobile

No comments: