Sunday, February 15, 2009

Pulau Tiga Resort..


Pulau Tiga located around 2 hours journey by van from KK and another 30 mins by boat. We reach there almost in the afternoon and there's only 4 guest in this island. Nothing much to do, except swimming. There's no electricity between 2-6 pm, so i just lepak n baring2 tepi pantai. Bosan gak.. tp.. emmm.. nak wat camne. Sapa suruh aku malas nak mandi laut! Hahaha... malas ah, even aku ni memang hantu laut n sungai, tp malas nak memburn kan muka.
They called this island SURVIVOR ISLAND. Merata2 penuh ngan binatang2 je.. biawak besar, jalan penuh selamba je.. tak takut org langsung. Aku plak yang berlari2 melompat2 bila nampak biawak. Monyet pun banyak, tp maybe masa kat um dulu dah biasa tengok monyet, blehla control macho skit. Bila check in, org resort pesan, ular pun banyak, so be carefull. Aku terus xtra carefull.. geli beb... Seb baik tak jumpa sekor pun.

Makanan kat sini sedap.. sangat sedap! Sebab guest ada 2 pasangan je, so kitorg makan hidang. Tp sebab sedap, kitorg berjaya abiskan almost suma makanan. Kenyang giler.. Hari kedua di pulau, pegi jalan kat Snake Island (ni la SATU SATUNYA aktiviti kitorg kat sini..). Pulau kecik di tengah lautan, penuh ngan ular laut yang dok kat bawah batu di waktu siang. Memula memang aku malas giler turun bot, geli n takut ular, tp diorg ckp ular tak kuar waktu siang. Jalan atas batu pun penuh berhati2. Skang ular dah tak banyak, sb dulu ada org datang drilling nak wat jeti, ular banyak lari. Jumpa sekor ular di bawah batu, guide kitorg kasi can utk pegang ular. Ohhh.. sori... terus aku lari jauh2.

Then kitorg ke tpt snorkling. Ada taman nemo, penuh ngan pelbagai jenis nemo. Cantik.. tp dalam hati aku tetap cakap, Pulau Redang , Perhentian and even pulau kapas lagi cantik kot. Tak pe la.. kalu tak datang, tak tau kan. Jumpa tapak sulaiman berwarna biru, n kebetulan skang musim obor2 so kena la gigit jugak skit. Tetap bertahan demi nak mandi laut, tp tak la mandi lama sangat. Tengahari buta beb...

Lepas tu.. lepak je kat bilik n tepi pantai sampaila balik ke KK keesokan harinya. Huhuhu... memang bukan seperti aku yang biasa. Tp sebab tak de geng. Izwan plak memang jenis yang malas ngan outdoor2 nieh. What to do.. tengok laut je lah.. mengumpul pahala (org kata, tengok laut bleh dapat pahala.. =) )

Thank to Conrad, kalu masih ingat my first entri kat this blog, is about my trip to KK. Conrad yang tolong uruskan pasal Pulau Tiga.. Lepas ni, rasanya kalu aku nak pi pulau kat Sabah, tak mo pi yang dekat area kk, pi yang dekat Sempurna baru puas ati kot. Kalu tak, pi je pulau2 yang kat blah pantai timur. Bukanla kat sini tak cantik, tp maybe sb aku biasa ngan pulau di Trg.. rasa mcm kat Trg la best sb banyak coral tepi pantai je. But.. i enjoy my trip here!

1 comment:

Anonymous said...

hahaha...En N pon ader ckp pulau tiga tu bosan..hehe..takpe2..honeymoon mesti tak bosan kan.. :)