Saturday, August 23, 2014

For the first time..

Untuk rekod.
For the first time ever in my life... i drove a car and i hit a car infront of me..
Huhuhu.. seriously... rumah yg jauh ni memang membuatkan aku penat.
Travel kuar seawal 6pagi.. bangun jam 5pagi. Balik plak around 9malam sampai rumah. Tp semalam.. aku pegi shopping kat giant dulu.. then kasi aiman n amni main playground kat sana.. sampai puasla.

Semalam hari yg sangat sibuk di office.. dengan hari kelima of the week yg aku paksa diri untuk bertahan menunggu weekend untuk berehat... panjang plak intro kan..

Kesimpulannya.. aku langgar kereta orang.. depan sikit lepas simpang masuk saujana from sg buloh.. ada kuil kat sana.. n ada bumper. Keta depan brek n slow kat bumper.. aku plak mengantuk n laju.. mmg x ingat langsung ada bumper tu.. aku brek.. tp tetap langgar jugak belakang van naza ria tu. 😦😦😦😦

Amni tengah tido.. aiman tgh tgk cd... mujur diorg selamat.. terkejut sikit.. and yg paling teruknya.. keta aku.. masuk kedalam.. pintu blah penumpang xleh bukak.. cermin depan pecah.. mujur xde sebarang bocor.. ni setakat yg aku nampak la.. and aku drive balik sampai rumah..

Orang yg aku langgar orang gombak.. baik hati.. dia suruh aku pk cemana nak setel. Kalu insurance.. inform dia nanti dia report polis. Datang area saujana untuk jamuan raya. Kesian dia.. penuh 1 family dalam kereta. X henti2 aku mintak maaf... memang kecuaian aku.. mmg aku sgt mengantuk... mungkin aku dah terlelap pun n tersedar nampak dia brek.. aku brek.. n langgar dia..

Xtau nak pk apa.. xtau nak buat apa.. yela.. kena hantar bengkel kan.. cemana nak gi keje next week n hari2 sementara keta tu siap? Cemana nak betulkan jadual supaya aku xpenat n xjadi gini dah? Arghhh... aku harapkan weekend yg sgt tenang n smooth sebenarnya sbb dah berminggu2 since sebelum raya.. hidup yg sangat kalut...  

Ya Allah.. ko peliharakanlah aku dan keluargaku.. jauhilah segala mala petaka.. dan lindungilah kami. Moga diperjauhkan dari kejadian seperti ini...

😢😢😢

Sent from Samsung Mobile


This message has been scanned for malware by Websense. www.websense.com

Thursday, June 19, 2014

The Netherland vs Australia

We went out to watch the wold cup game between the netherland and australia. Sumorg semangat pakai baju oren. Dari dalam bilik training lg dah nampak staff2 lain gerak balik.. ramai dah pakai baju oren. Kata orang sini.. makin banya game team diorg menang.. makin banyak benda2 akan berubah menjadi oren. Maknanya.. makin dekat team dia nak ke final.. akan bleh tengok orang2 mula cat rumah.. kereta.. basikal.. gantung bendera oren kat rumah.. dan macam2 lagila. Suma oren.. semangat menyokong negara. 

Ni pun.. game kot 6petang.. ramai dah kumpul kat sini sebab game dah start. Kawasan ni downtown Breda.. kedai2 kecik.. tp suma branded2.. kedai tutup kol6.. so even masih awal n cerah.. suma kedai dah tutup. Hari khamis je kedai extended sampai kol 10 malam. 

Bila the dutch score gol.. meriah giler suma jerit2 dengan honk.. wisel bagai.. lepas game habis.. diorg suma pun balik tp still ramai gak tinggal lepak2.. so kitorg pun gerakla pegi dinner kat kedai halal.



Sent from Samsung Mobile


This message has been scanned for malware by Websense. www.websense.com

Saturday, June 14, 2014

Training in Breda!!

Memula cadangan.. kemudian 2 minggu.. kemudia book tiket.. kemudian kurang kepada seminggu.. kemudian tiket issue.. kemudian program detail keluar.. kemudian advance masuk.. kemudian booking tiket paris-amsterdam.. kemudian beli tour di amsterdam.. kemudian beli tiket bas ke paris.. kemudian 13hb.. kemudian balik keje with laptop n safe journey wish dari kawan2 opis.. kemudian packing bag..

Waaaahhhh.. esok malam bertolak untuk 1 week training di Breda, Holland.. berdebar jugak.. risau tertinggal barang.. risau rindukan aiman n amni.. kesian mak kena jaga aiman n amni.. risau travel dgn bas merentasi 2 negara eropah.. tapi juga excited..

Hope everything going very smooth.. insyaAllah..


Sent from Samsung Mobile

Sunday, June 1, 2014

90% ready..

Siap dah pasang kipas.. lampu2 hiasan.. water heater suma.. skang tinggal contractor n developer nak clearkan segala punch list je.. jiran2 suma xramai lg yg dah pindah tapi lorong2 lain agak meriah jugak masa kitorg pegi pusing2 petang ni.

Zaid dah pindah kl.. untuk 3 tahun akan datang ni.. akan masuk rumah aku dok skarang.. so kena cepat2 siapkan suma untuk pindah. Macam akan masuk sebelum posa je.. ye la..hold lama2 pun rugi gak bayar rumah n rumah sewa skali. Tengokla.. harap2 suma berjalan lancar..

Aku jadi pegi training kat Holland middle jun ni. Plan asal 2 minggu then pendekkan jadi seminggu. Okla.. dari xdapat pegi. Tapi.. aku akan terlepas sukaneka tadika aiman yg dibuat 21hb. Nampaknya maktok n makcik la yg tolong sorakkan. Seb baik tahun depan pun aiman still tadika.. so xde la ralat sgt. 

Ingatkan mcm nak gi jalan2 sampai paris alang2 dah kat holland tu. Trip naik tren 3 jam je. Tp dah makin singkat masa ni.. xtau la.. kalu sempat pegi.. kalu xsempat.. jalan2 amsterdam je la. Mujur jugak seminggu je.. xde la kena puasa kat sana 2 hari.. n xde la rasa sedih sgt nak tinggal aiman n amni sampai 2 minggu. Hehe..

So itula.. kalut jugak sebab suma pun dekat2 sangat suma.. training.. pindah rumah baru.. kemas barang nak pindah.. then siapkan barang untuk raya.. persediaan puasa di rumah baru..

So esok n lusa adalah hari2 terakhir aku ganti posa. Dahla 11 hari xganti lagi.. pastu ganti terus 11 hari tu.. arghh.. biasanya rajin puasa 6. Tahun lepas boleh plak xbuatkan. Memang dah rasa mcm bulan posa dah.. tapi hari2 jugakla aku bukak posa dalam kereta. Nak wat camne.. habis keje pun dah lambat. Ada jugak 3 hari aku bukak posa minum air masak kat opis ngan makan kerepek2 je. Teringat zaman belajar dulu.. menangis sensorang dalam bilik bila kawan2 suma xdapat berbuka posa.. terpaksa bukak posa sensorg dalam bilik.. hari2 makan lauk xsedap.. pun sedih.. huh.. manja sgt kan.. muda benar time tu.. sedangkan skarang.. makan sambil dalam je.. ada biskut je pun.. air pun xde.. relex je.. hahahaha.. macam boleh agak.. bulan posa nanti pun sure gitu jugak..

Ok.. hopefully update pas ni pasal trip to  holland la pulak..



Sent from Samsung Mobile

Saturday, May 17, 2014

KC is ready!!!

Yey... kc dah siap.. excited tengok masa melawat tapak hari selasa lepas. Isnin tu berdebar kejap bila en suami tetiba msg tanya.. gas nak letak mana? Alamak.. betulla.. aku x ingat langsung.. siap bawah dapur tu boleh plak buat drawer kan.. mmg xmuat nak masuk gas bawah tu. Huhuhu.. hari selasa pegi tengok.. dengan contractor skali.. dia pun lupa langsung pasal tempat letak gas. Ukur2.. muatla letak kat bawah sink.. blah kiri dapur.. tp bukan betul2 bawah sink. Ada sikit ruang.. tp kena masuk senget la gas tu. Xpe la.. janji ada tempat. Kalu x.. memang kena buat pintu baru.. buang drawer bawah dapur tu. Aku memang excited giler pasal drawer panjang tu.. bleh letak botol spices baring2 ke.. letak senduk ke.. pastu cek2 balik.. rupanya tukang pasang cabinet tu pun dah buat lubang belakang utk tubing gas tu. Dia pun dah terpk la masa pasang tu.

Tengah2 tengok tu.. ada sorg ni datang.. promote nak buat langsir. Katanya dia offer buat satu rumah.. any design.. kain n rail skali.. rm5.5k!!! Erkkk.. tolak cara elok ah.. aku rasa too much untuk habiskan duit banyak tu hanya untuk langsir. Dia siap offer installment lagi.. huhu.. mmg xla kan.. kang bila rasa nak tukar langsir lain.. hutang langsir lama baru abis bayar.. hidup ngan hutang langsir je kang.. xpe la.. en suami pun nak simple2 je.. so aku pu  bleh je jahit sendiri. Maybe few bilik kita letak blind.. nanti dah banyak duit.. bolehla beli macam2..

Weekend ni xgi visit.. hujan.. lagipun kereta full ngan kipas. 

Semalam amik cuti.. shopping therapy kat Expo Mom and Baby. Aku nak cari jeans untuk aiman tapi xde plak. Stakat beli seluar basahan fiffy je.. pastu seronok sebab dapat belikan untuk kawan2.. jimat duit bila shopping untuk orang.. guna duit orang.. yg penting dapat feel shoping tu. Aku beli lagi satu car seat untuk amni.. yg sama macam aiman.. pastu terjebak beli satu baju ni.. untuk kuruskan badan. Hahaha.. aku kena tipu agaknya.. mana ada baju bleh kuruskan badan. Tp sebab murah je.. teknology jepun.. Shapee jenamanya. Xpe.. kita try..target kuruskan peha.. aku sorg pegi.. tp kak milin, peah n sanah pun beli sama. Hahaha.. baik punya sales person kan..


Sent from Samsung Mobile

Sunday, May 11, 2014

Ngantuk sangat2...

Adoila.. lawak betul arini.. suma bangun awal... then bermain berlari2 sepanjang hari.. then pegi giant. Main playground.. balik makan aiskrim... time lunch... amni n haikal dah xtahan.. tertido sambil makan.. memula amni.. bila angkat letak tilam.. marah nak basuh tangan.. pastu mintak susu.. pastu aiman datang kacau.. dah xjadi tido.. or dia dah segar skit lepas tertido kejap time makan nasi tu. Then masa sibuk2 amik gambar amni kat depan tertido.. haikal kat dapur pun dah pejam2 mata!!! Hahaha.. tp lps angkat tu.. haikal sambung tido.. amni je yg still jaga. Aqilah dah balik muar.. masuk rumah aiman mintak aiskrim.. mata nampak kuyu.. again... xsempat habis makan.. tido dulu!!!! Kali ni muka sampai nak masuk dalam pinggan.. hahaha.. n mmg penat sangat.. bawak ke dapur basuh mulut pun dah xsedar.. 



Sent from Samsung Mobile

Thursday, May 8, 2014

Ginger Bread Man

Harini aiman kat sekolah buat ginger bread man.. aiman cakap...

- aiman buat yang besar!!! 
- ginger bread man aiman xlari pun ibu...
(Pengaruh citer gbm kat ping fong apps)
- ibu.. buatla gbm kat aiman lagi.. (erkkk..)

Then baru nampak gambar dari fb Mahir Dhuha.. gambar aiman!! With the largest gbm among others!!! Hahahaha.. good job aiman.. well done!!!

Sent from Samsung Mobile