Saturday, May 17, 2014

KC is ready!!!

Yey... kc dah siap.. excited tengok masa melawat tapak hari selasa lepas. Isnin tu berdebar kejap bila en suami tetiba msg tanya.. gas nak letak mana? Alamak.. betulla.. aku x ingat langsung.. siap bawah dapur tu boleh plak buat drawer kan.. mmg xmuat nak masuk gas bawah tu. Huhuhu.. hari selasa pegi tengok.. dengan contractor skali.. dia pun lupa langsung pasal tempat letak gas. Ukur2.. muatla letak kat bawah sink.. blah kiri dapur.. tp bukan betul2 bawah sink. Ada sikit ruang.. tp kena masuk senget la gas tu. Xpe la.. janji ada tempat. Kalu x.. memang kena buat pintu baru.. buang drawer bawah dapur tu. Aku memang excited giler pasal drawer panjang tu.. bleh letak botol spices baring2 ke.. letak senduk ke.. pastu cek2 balik.. rupanya tukang pasang cabinet tu pun dah buat lubang belakang utk tubing gas tu. Dia pun dah terpk la masa pasang tu.

Tengah2 tengok tu.. ada sorg ni datang.. promote nak buat langsir. Katanya dia offer buat satu rumah.. any design.. kain n rail skali.. rm5.5k!!! Erkkk.. tolak cara elok ah.. aku rasa too much untuk habiskan duit banyak tu hanya untuk langsir. Dia siap offer installment lagi.. huhu.. mmg xla kan.. kang bila rasa nak tukar langsir lain.. hutang langsir lama baru abis bayar.. hidup ngan hutang langsir je kang.. xpe la.. en suami pun nak simple2 je.. so aku pu  bleh je jahit sendiri. Maybe few bilik kita letak blind.. nanti dah banyak duit.. bolehla beli macam2..

Weekend ni xgi visit.. hujan.. lagipun kereta full ngan kipas. 

Semalam amik cuti.. shopping therapy kat Expo Mom and Baby. Aku nak cari jeans untuk aiman tapi xde plak. Stakat beli seluar basahan fiffy je.. pastu seronok sebab dapat belikan untuk kawan2.. jimat duit bila shopping untuk orang.. guna duit orang.. yg penting dapat feel shoping tu. Aku beli lagi satu car seat untuk amni.. yg sama macam aiman.. pastu terjebak beli satu baju ni.. untuk kuruskan badan. Hahaha.. aku kena tipu agaknya.. mana ada baju bleh kuruskan badan. Tp sebab murah je.. teknology jepun.. Shapee jenamanya. Xpe.. kita try..target kuruskan peha.. aku sorg pegi.. tp kak milin, peah n sanah pun beli sama. Hahaha.. baik punya sales person kan..


Sent from Samsung Mobile

Sunday, May 11, 2014

Ngantuk sangat2...

Adoila.. lawak betul arini.. suma bangun awal... then bermain berlari2 sepanjang hari.. then pegi giant. Main playground.. balik makan aiskrim... time lunch... amni n haikal dah xtahan.. tertido sambil makan.. memula amni.. bila angkat letak tilam.. marah nak basuh tangan.. pastu mintak susu.. pastu aiman datang kacau.. dah xjadi tido.. or dia dah segar skit lepas tertido kejap time makan nasi tu. Then masa sibuk2 amik gambar amni kat depan tertido.. haikal kat dapur pun dah pejam2 mata!!! Hahaha.. tp lps angkat tu.. haikal sambung tido.. amni je yg still jaga. Aqilah dah balik muar.. masuk rumah aiman mintak aiskrim.. mata nampak kuyu.. again... xsempat habis makan.. tido dulu!!!! Kali ni muka sampai nak masuk dalam pinggan.. hahaha.. n mmg penat sangat.. bawak ke dapur basuh mulut pun dah xsedar.. 



Sent from Samsung Mobile

Thursday, May 8, 2014

Ginger Bread Man

Harini aiman kat sekolah buat ginger bread man.. aiman cakap...

- aiman buat yang besar!!! 
- ginger bread man aiman xlari pun ibu...
(Pengaruh citer gbm kat ping fong apps)
- ibu.. buatla gbm kat aiman lagi.. (erkkk..)

Then baru nampak gambar dari fb Mahir Dhuha.. gambar aiman!! With the largest gbm among others!!! Hahahaha.. good job aiman.. well done!!!

Sent from Samsung Mobile

Wednesday, April 30, 2014

Selamat Hari Pekerja

1- I'm bringing my laptop home.. few pending things that I don't have time to do.. need to submit by friday.. so... I'm working from hone tomorrow..

2- I'm a mom.. and I'll never entitle for any leave. But I don't mind.. I love spending time with aiman n amni..

3- I'm incharge of my house.. and only can clean.. tidy my house during holiday.. the house curently very messy... unclean.. sticky coz aiman n amni play soap ballon last monday.. and I still don't have time to mop to house since then..

So.. am I enjoying my labour day holiday??? Yesh.. sure.. I have time to finish my office work.. do housework especially cleaning the house.. having the kids with me at home.. and hopefully I have time to bring them to playground..

##still the the car..at trafic light..few km left to reach home..thanks mak amik budak2..

Sent from Samsung Mobile

Saturday, April 26, 2014

Pureen Warehouse April14

Lama tunggu pureen warehouse kalini. Rasanya last sblm ni bulan 11. Sampaikan sabun mandi budak terpaksa beli kat jusco masa sale aritu. Masa sale jusco pun.. still mahal rm1 dari pureen. Kali ni.. aku pegi ngan dilah n wani. Wani beli baju banyak.. nak wat bisness. Aku tolong pilih2kan baju.. sebab utk anak sendiri.. suma dah xmuat. Tapi.. jumpa jeans pureen.. rm15! Xde banyak pun.. tp dptla beli utk aiman 1.. amni 2 sbb ada 2 warna berbeza. 

Warehouse buat kat tempat baru... lapang.. byk tempat bleh parking. First time pegi... parking jauh plak sbb tgk org dah stat parking. Jauh gakla menapak. Then time sampai tu.. masih ramai org beratur. Baju pun sangat banyak... suma cantik2 bermacam pattern. Dapat jugak rasa feeling shopping sbb tolong belikan baju utk wani. Then amik sabun2.. biasala. Refill sabun head to toe.. rm14 untuk 2pack. Ingat nak beli pampers... tp skang Fitti ada sale rm20 utk sepeket so xjadila beli kat pureen. Kalu pureen basic . Saiz L dah rm27 sepeket. Still murah sbb kat luar rm36. Tp kalu pureen basic bawah M size ke bawah.. rm25 je. 

Time beratur la lama... sempatla adilah n wani ulang alik cari barang2 lagi. Lama gak beratur.. dalam sejam lebih gak tp mcm xrasa sangat. Ada 40 kaunter bayaran. Sebab adilah ada keje arini.. kalu x pegi esok.. mesti xramai orang. Baju sgt banyak.. xperlu pun nak datang awal2. Mesti esok petang dah lapang xde orang.. 

Oklah.. sangat penat... balik tu.. singgah econsave plak borong pampers. Cukupla stok 4 bulan kot. Skang tinggal nak tunggu promo susu je.. susu dah makin mahal skang.. last weekk tengok kat giant.. rm27!!!! Mmg melampau tol. Sampai rumah, aiman n amni baru tido. Dapatla rehat kejap. Dahla selsema n sakit kepala.. tido... zzZZZzzZz..

**Owh.. jumpa ain.. wani plak jumpa kak milin tp time tu aku dah stat beratur.. xsempat amik gambar pun.. gambar baju byk wani beli.. then fitti plak..


Sent from Samsung Mobile

Monday, April 21, 2014

Aiman trip to zoo

Khamis lepas, 17 April 2014.. Mahir Dhuha buat trip ke Zoo Negara. Memula pikir2 jugak.. last2 kasi la pegi tanpa aku ikut skali.. malam sebelum pegi tu.. panjang aku citer2 kat aiman. Jangan lari2.. nanti jatuh.. darah. Ikut je teacher.. duduk dekat2 ngan teacher.. kalu  oleh pegang tangan.. pegang . Kalu xboleh.. baju teacher tu pegang sorang sikit. Kalu aiman tengok sumorg dah jalan jauh depan.. aiman jerit kuat2 panggil teacher.. kalu tiba2 aiman perasan yg kawan2 aiman suma dah xde.. terus jerit kuat2 panggil polis.. kalu ada org aiman xkenal tegur.. jerit panggil teacher cepat2.. ingat tau aiman.. lepas ibu nasihat panjang lebar.. tetiba aiman cakap.. ibu.. aiman xnak pegi lah.. aiman takut monkey.. hahahaha.. alamak.. ibu dah takutkan aiman plak.. hihi..saja dia guna alasan monkey..

Pagi tu tunggu sampai bas aiman gerak. Suppose kol 8.. tp kalut skit cikgu2 siapkan bekal.. uruskan budak2.. kol 8.30 baru nas gerak. Sementara tunggu.. aku dok atas ngan amni.. tgk gelagat budak2 ni.. hmmm.. mmg salah sorg dr yg kembar tu suka sgt buat orang.. saja lari2.. pastu tolak budak lain. The  ada lagi 2 org budak style suka menganjing.. saja pegi depan budak lain.. pastu cakap amenda ntah.. then buat muka mengejek. Beberapa kali buat kat aiman.. geram je aku tgk. Ada skali dia boleh buat kat aiman depan aku. Hello.. makcik ni mak aiman.. mujur makcik sound je.. ikut hati nak cubit dah mulut tu. Mujurla aiman mcm xkawan ngan budak3 tu.. dia banyak main sendiri.. amni pun ikut sama main.

Masa briefing.. aiman  duduk ramai2.. amni sibuk nak dok sebelah. Aku pun kasi la. Then beratur.. nak beratur sebelah aiman jugak! Xleh la kan.. kang bagi amni harapan banyak sgt plak. Terus dukung n nangisla amni nak join aiman jugak. Sabarla ye amni.. next year ibu hantar amni pi school sesama aiman. Skang cakap pun xlepas lagi.. sian teacher nak paham apa amni cakap. 

Bila masuk bas.. aiman mmg sangat excited. Lama dah dia mintak ajak naik bas. Amni lagi skali meraung2 nak ikut jugak. Happy je aiman melambai dari atas bila gerak. Aku paling lega rasa bila teacher msg dlm kol 2.30 cakap suma dah sampai school.

Suma parents kaai duit belanja kat teacher.. kot2 anak2 nak beli souvenir kan. Aku ingat aiman nak beli soft toy ke.. keychain binatang ke.. rupanya balik tu dia bawak balik belon air yg tiup2 tu. Xkisahla.. janji happy.

Tanya aiman.. cemana zoo..
- aiman nak bas best sangat.. ada aircond!
- aiman kasi kambing makan!! Excited giler.. kambing tu aiman.. kat kampung pun banyak la.. 
- ibu aiman nampak kancil.. iye? Kancil mcm pada zaman dahulu? Xlah.. kancil tu ada tanduk.. erkk.. eh.. tu deer la aiman.. kah kah kah.. ibu gelak. Terus aiman diam merajuk xmo citer dah.. haha.. okla..okla.. kancil eh..
- aiman nampak lion ngan tiger dalam air.. dia xmakan orang pun ibu..

Happy la sangat tu.. sebab time tu bawak amni naik atas.. skang ni hari2 amni mintak nak naik sekolah aiman. Memang nangis balik la pagi2..

Sent from Samsung Mobile

Saturday, April 19, 2014

Site visit @ Saujana Utama

Harini gi kenduri kat Bangi then singgah tengok update rumah. Aiman n Amni tido.. so aku pun lepak je la dalam keta. Rupanya org kc ada kat dalam nak tunggu approval final design kc. Kejutla aiman n amni bangun.. siap dah lampu suma.. table top pun dah hampir siap.. xdapatla kc 3g.. budget meletop.. xcukup.. so pakai biasa je.. 

Nanti side ada bar tu.. blah dalam buat jugak laci.. yey.. abis semua tempat yang boleh.. aku letakkan kabinet. Sebab tu kc aku mahal skit.. dalam tu xde la any ss rack.. xpelah.. nanti bebila upgrade...


Sent from Samsung Mobile